اینک سفر در دستان شماست

به گزارش سیناپرس، آیین رونمایی از سامانه جامع حمل و نقل بین المللی «بی تیک» با حضور دکتر  میرزاخانی، مشاور دبیر فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس، دکتر ابراهیم نبیونی معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و دکتر نوری، مدیر بازرگانی سامانه جامع حمل و نقل بین المللی بی تیک روز سه شنبه، نوزدهم اسفند ماه سال جاری به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رونمایی میرزاخانی با شاره به اهمیت فرهنگ شهروند دیجیتال در جامعه گفت: همانطور که می‌دانید دنیای امروز دنیای دیجیتال است، دنیای امروز می‌خواهد شهروند دیجیتال را به عنوان یک فرهنگ آتی به جامعه معرفی کند؛ اما ما و کشورهای هم پایه خود شاهد شکاف دیجیتالی در بحث هماهنگی با این نوع اکوسیستم هستیم. متاسفانه متولیان دولت‌های گذشته نتوانستند این شکاف را در اکوسیستم شبکه اجتماعی به خوبی مدیریت کنند؛ اما در کشورهای پیشرفته به خوبی این هماهنگی با فضای لجستیک به وجود آمده است.

وی ادامه داد: اکنون مهمترین گام در سازماندهی برداشته شده است. اکوسیستم حمل و نقل از چرخه دیجیتالی کشور ناشی می ‌شود و چون امروز در دوران تحریم هستیم، بخشی از مشکل کشور عدم پیوستن به چرخه لجستیک دیجیتالی است، به همین دلیل ما تنها موفق به جزیره ای عمل کردن بوده ایم. در حقیقت در فضای حمل و نقل ما تنها توانستیم بلیط بفروشیم و رزرو جا داشته باشیم. مهم سازماندهی در فضای لجستیک است و بی تیک می خواهد به  استانداردسازی در بازارهای حمل و نقل برسد. امروزه در بی تیک می توان یک اکوسیستم ملی به وجود آورد که آحاد جامعه بتوانند از آن سود ببرند.

وی افزود: همانگونه که پیش تر اشاره کردم کشور نیازمند شهروند دیجیتال است و این فرآیند باید به صورت همه جانبه مصداق پیدا کند. فرهنگ سازی هم در این زمینه بسیار اهمیت دارد و باید فرهنگ این ابزارها از پیش آماده باشد.

راه توسعه پیشرفت اقتصاد دیجیتالی است

در ادامه نبیونی با اشاره به مهم ترین اهداف مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی گفت: با ورود بی تیک به مجموعه پارک اتفاقات خوبی رقم خورد. این سامانه هر دو وظیفه ای که در پارک دنبال می شود را پیگیری کرد؛ در واقع هم در بحث فناوری های نرم و هم در بحث صنایع فرهنگی توانسته نقش آفرینی کند و در هر دو زمینه موفق بوده است. همچنین خوشبختانه به خوبی توانسته در چند سال گذشته خود را بروز دهد. 

وی افزود: یکی از شاخصه ‌های توسعه اقتصادی به وجود آوردن زیرساخت هاست. در واقع این مجموعه توانسته کمک شایانی به رفع نیازهای شخصی جامعه کند. آینده اقتصاد در کشور اقتصاد دیجیتالی است هر فعالیتی در این زمینه می تواند توسعه را به همراه داشته باشد.

بی تیک ترکیبی از علم و تجربه

در ادامه نوری گفت: بی تیک ترکیبی است از علم و تجربه. افرادی که سال ها در حمل و نقل و گردشگری تجربه دارند با افرادی که در بحث فناوری دانش کافی دارند در یک بستر به همکاری پرداخته اند و در نهایت این مجموعه به وجود آمده است.

وی افزود: با توجه به اینکه افراد به سفر نیاز پیدا می‌ کنند، مقاصد مختلفی وجود دارد. در سرزمین پهناور ایران سفر معنای گسترده ‌ای دارد و امروزه با وجود نفوذ اینترنت و تلفن‌ های همراه باید سامانه ‌ها بیشتر رواج داده شوند. گفتنی است، در عصر کنونی اپلیکیشن ‌ها و سامانه ها دارای نقش آفرینی زیادی در زندگی ما هستند؛ بنابراین بی تیک اپلیکیشنی است که می تواند زندگی انسان را با تغییرات زیادی روبرو کند و از آنجایی که کیفیت حرف اول را می ‌زند و در حمل و نقل باید تغییراتی به وجود بیاید، ما در تلاش بودیم که کیفیت و تغییرات را در کنار یکدیگر داشته باشیم.

به گفته نوری؛ در واقع به شدت نیاز بود که بی تیک در حوزه برون شهری یک جریان عظیم را به وجود بیاورد و خوشبختانه موفق شده است. در واقع ما خواهان این بودیم که مشکلات مربوط به سفرهای برون شهری بهبود پیدا کند و تلاش می کنیم که در حوزه حمل و نقل چه فردی یا چه گروهی از شرکت ها و پلت فرم های برتر باشیم و این به تنهایی اتفاق نمی‌افتد. باید گفت، هرآنچه که از سفر و حمل و نقل می خواهید در بی تیک وجود دارد. 

وی در ادامه افزود:  محصولات و خدمات مربوط به خودروهایی که در حال رفت و آمد هستند هم در داخل شهر و هم در بیرون شهر در بی تیک می‌توان یافت. این امر نه تنها برای خودروهای سواری بلکه برای ون های مسافرتی هم صدق می کند و راننده به مانند یک کاپیتان برای ما ارزشمند است. سازمان ها و گروه ها و شرکت های خدمات مسافربری و حتی خانواده ها، مشترکین و مخاطبان اصلی بی تیک خواهند بود و اینکه نخستین شرکای بی تیک همسفران خود است. در حقیقت با بی تیک سفر مدیریت می شود و در کل سفر در دستان شماست.

در ادامه این مراسم ضمن نشان دادن کاربرد این سامانه در میان حاضران از تندیس آن آیین رونمایی به عمل آمد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا