نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ضد عفونی کردن سطوح در کمتر از یک دقیقه

 نانوامولسیون گیاهی ضد عفونی کننده نام محصولی است که در سومین مسابقه نانواستارت‌آپ عرضه و به عنوان طرح منتخب برگزیده شد.

این محصول ساخته شده، یک نانوامولسیون روغن‌های گیاهی است که با استفاده از عصاره ۸ گیاه دارویی بومی ایران تقویت شده است، به گونه‌ای که توانایی از بین بردن انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها را در کمتر از یک دقیقه دارد.

به گفته نیما حق‌شناس، مدیر عامل این شرکت فناور و دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران، این محصول تولید شده بر پایه مواد اولیه گیاهی، طبیعی و خوراکی است که در آن از نانو روغن‌های گیاهی استفاده شده که سازگار با پوست و ضد حساسیت است.

وی با بیان اینکه این محصول بر پایه آب و فاقد الکل است، یادآور شد: این نانوامولسیون فاقد مواد صنعتی مضر مانند "کلر"، "پراکسیدهیدروژن، نانو ذرات فلزی، امولسیفایرهای صنعتی از جمله SLS، بنزوآلکونیوم، متازایلتول، ترکیبات  ۴ گانه آمونیومی وایتکس است.

مجری طرح با بیان اینکه این نانو محصول قابل استفاده در ضد عفونی ‌کردن دست، سطوح، دام و طیور، کفش و داشبورد و موبایل است، اظهار کرد:  محصولات موجود در بازار علاوه بر سمی بودن برای افراد و محیط زیست، سبب ایجاد حساسیت‌های پوستی برای برخی از مشتریان می‌شود، ولی این محصول به دلیل استفاده از عصاره گیاهی آسیبی به انسان و محیط زیست وارد نخواهد کرد.

این محصول از سوی نیما حق‌شناس و زینب عسکری از محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل