نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

لزوم مصرف بیشتر میوه و سبزیجات در رژیم غذایی

اداره بهداشت چین و انجمن روزنامه نگاران این کشور (ACJA) به طور مشترک در یک اقدام همگانی ، شروع به مشاوره دادن به شهروندان برای مصرف بیشتر میوه و سبزیجات کرده اند . آن ها معتقد هستند که میوه مصرفی باید به یک چهارم کیلوگرم و میزان سبزیجات مصرفی باید  به نیم کیلوگرم در روز افزایش پیدا کند .

بر اساس گزارش و بیانیه صادر شده از کمیسیون برنامه ریزی خانواده و بهداشت ملی (National Health and Family Planning Commission) ، این کمپین تعادل در رژیم غذایی ، در سراسر شهرستان های پکن (Beijing) ، شانگهای (Shanghai)، گوانگژو (Guangzhou) و چنگدو (Chengdu) راه اندازی خواهد شد .

وو لینگیو (Wu Liangyou) از مقامات کمیسیون برنامه ریزی خانواده و بهداشت ملی (NHFPC) در این رابطه می گوید : " نتایج رژیم غذایی نامتعادل در افراد و خانواده ها ، منجر به بالا رفتن آمار چاقی ، اضافه وزن و افزایش بیماری های مزمن شده است . "

قابل ذکر است که این کمپین در پی گزارش  سال 2015 تغذیه و بیماری های مزمن چین که در تاریخ سی ام ژوئن (نهم تیرماه) سال جاری توسط کمیسیون برنامه ریزی خانواده و بهداشت ملی (NHFPC) منتشر شده بود و به علت افزایش نگران کننده میزان چاقی تشکیل شده است .

بر این اساس ، میزان چاقی بزرگسالان 11.9 درصد در سال 2012 اعلام شده که 67.6 درصد افزایش را نسبت به سال 2002 نشان می دهد و این آمار برای کودکان و نوجوانان 6.4 درصد در سال 2012 بوده که نشان از افزایشی سه برابری نسبت به سال 2002 دارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این زمینه ؛ به طور متوسط یک فرد چینی بیش از حد مصرفی خود چربی دریافت می کند که در محاسبه میزان انرژی دریافتی سی درصد بیشتر از حد لازم است در حالی که مصرف میوه و سبزیجات در بین مردم ، در حال کاهش است .

لازم به ذکر است که این کمپین متعلق به یک برنامه نوآوری بهداشت عمومی سالانه است که توسط کمیسیون برنامه ریزی خانواده و بهداشت ملی (NHFPC) و انجمن روزنامه نگاران این کشور (ACJA) راه اندازی شده است که هر ساله روی یکی از عوامل خطر ابتلا به بیماری های مزمن تمرکز دارد .

منبع 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل