رونمایی از 57 محصول نانویی

رضا سلطان علی زاده ، اوامه می دهد: حدود 17 محصول هم در بخش توسعه فناوری در این نمایشگاه معرفی شدند که برخی از آنها نمونه های اولیه ای ارائه داده اند. این محصولات که در بخش توسعه فناوری معرفی شده اند، در حوزه برق و الکترونیک، کشاورزی و غیره است.
40 محصول صنعتی در حوزه های مختلفی نظیر نفت و گاز، کامپوزیت، رنگ، ساختمان، بهداشت و سلامت، تجهیزات، آب و پساب، فناوری های ریلی که شامل صنعت دریایی، ریلی و بخش خودرو و هوایی می شود.

به گزارش سیناپرس، سلطان علی زاده عنوان می کند که  ارزش فروش امروز این محصولات حدود 1000 میلیارد تومان است که پیش بینی می شود این رقم تا 2 سال آینده به 4 هزار میلیارد تومان برسد.

او تاکید می کند : بسیاری از این محصولات تجاری سازی شده جایگزین محصولات خارجی شده اند و گلوگاه های کشور را برطرف کرده اند و تا حدود زیادی از ارزبری داخل کشور جلوگیری کرده است.

مدیر شبکه تبادل فناوری در ادامه به قراردادهایی که امروز در کنار معرفی محصولات نانویی منعقد شدند، به سیناپرس می گوید: امروز 4 قرارداد بین شرکت های فناور و منقاضیان آنها که شرکت های صنعتی هستند، منعقد شد که به موضوعات رنگ های ضد حریق، رزین های کلد باکس 1 و 2 و بحث رنگ ضد خوردگی می پردازند.
به گفته او، شرکت های سرمایه گذاری چون ایران خودرو و شرکت های سرمایه گذار در حوزه رنگ و رزین از جمله شرکت های طرف قرارداد هستند.
به گفته او، نمونه ای از رزین ها که در داخل کشور مشغول تولید آن هستیم، از نظر قیمت 50 درصد نمونه های خارجی است. اما نمونه های ضدحریق و ضد خوردگی قیمتی کم تر نسبت به نمونه خارجی دارد اما از نظر کیفیت به مراتب بالاتر از آنهاست.

گزارش:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا