ویتامین C و زینک علائم کرونا را کاهش نمی دهند

به گزارش سیناپرس به نقل از bestlifeonline، شاید این تصور در عامه مردم وجود داشته باشد که مصرف انواع ویتامین ها و مکمل ها در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی ایفا می کنند اما تحقیقات جدید نشان می دهد که ویتامین های معمول نمی توانند روز علائم کرونا را کاهش دهد.

محققان در مطالعات خود به گروهی از افراد تحت بررسی به مدت 10 روز ویتامین C یا زینک (روی) یا ترکیبی از هر دوی آنها را دادند و گروه دیگر نیز از هیچ ویتامین و مکملی استفاده نکردند و تنها خواب کافی داشتند و به اندازه کافی آب مصرف کردند و از داروهای تب بر استفاده کردند.به گزارش سیناپرس، اما این تحقیقات در مدت زمان کوتاهی متوقف شد و دانشمندان نیازی به ادامه آن ندیدند چرا که آنها در روند آزمایش ها، هیچ تفاوت قابل توجهی از کاهش علائم در گروهی که از ویتامین ها استفاده می کردند با گروه دیگر، مشاهده نکردند. در واقع، نه تنها شواهدی دال بر کمک این ویتامین ها به مبتلایان کرونایی وجود ندارد، بلکه گزارشی از عوارض جانبی ناشی از آن نیز ثبت شده است.

به گزارش سیناپرس، عوارضی چون استفراغ، اسهال و انقباضات معده در گروهی که از مکمل ها استفاده کرده بودند، مشاهده شد. به گفته محققان، زینک نوعی مزه فلز در دهان ایجاد می کند که می تواند باعث خشکی دهان شده و در مصرف دوزهای بالا باعث عدم تحمل دستگاه گوارش شود که البته این عارضه با مصرف مقادیر بالای ویتامین C هم ممکن است رخ دهد.

با وجود این که هنوز برخی محققان نسبت به مصرف این ویتامین ها برای کاهش علائم کرونا توصیه می کنند، اما همواره شواهد قطعی بر این ادعا وجود ندارد. این در حالی است که مصرف ویتامین C برخلاف تصور عامه مردم، حتی خطر ابتلا به سرماخوردگی را هم در بیشتر افراد کاهش نمی دهد. اما با وجود این، افرادی که این ویتامین را مصرف می کنند دوره سرماخوردگی کوتاه تری را سپری می کنند و علائم خفیف تری خواهند داشت.

مترجم: ندا اظهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا