بانوان سفیر فرهنگ ایران زمین

به گزارش سیناپرس، در آخرین روز از نخستین دوره نمایشگاه «فناوری و صنایع فرهنگی» جمعی از بانوان فرهیخته و برجسته در حرفه صنایع دستی کشورهای لبنان، سوریه و عراق از این نمایشگاه بازدید کردند. 
در خلال این بازدید دکتر سید سعید هاشمی، رییس دانشگاه علم و فرهنگ در نشستی نسبت به همکاری این بانوان در اشاعه و ترویج صنایع فرهنگی ایران در مرزهای بیرونی کشور خوش بین بود. گفتنی است، توضیحاتی درباره  نحوه توانمندسازی بانوان در بازارهای تجاری در این نشست ارائه شد.
وی در گفتگو با خبرنگار سیناپرس با اشاره به این نشست گفت: با توجه  به اینکه جمع حاضر بانوان فعال و فرهنگی کشورهای لبنان سوریه و فلسطین هستند، بیشتر علاقه مند بودند از حوزه های فرهنگی کشورمان به ویژه دانشگاه  علم و فرهنگ و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بازدید کرده و با این صنایع که هویت کشورمان است، بیشتر آشنا شوند. 
هاشمی گفت: با توجه به ارتباطات خوبی که با این کشورها داریم به طور قطع می توانیم در عرصه صادرات صنایع نرم و فرهنگی به این کشورها موفق تر عمل کنیم.همچنین با علاقه ای که این بانوان از خود نشان دادند می توانیم تبادل صادراتی موثری از طریق شرکت های مستقر درپارک ملی و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی داشته باشیم.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ تاکید کرد:  با توجه به اینکه در صنایع فرهنگی بانوان فعالیت زیادی در کشور خودمان داشتند و ما بانوان برجسته زیادی را در کشور داریم که در این حوزه صاحب سبک شدند، می توانیم در این زمینه کمک خوبی برای بازدیدکنندگان امروز نمایشگاه «فناوری و صنایع فرهنگی» باشیم.
دکتر سید سعید هاشمی تاکیدکرد؛ به اعتقاد من صنایع فرهنگی ما امروزه ظرفیت بسیار خوبی در ارائه به کشورهای دیگر دارد.
گزارش :مهتاب دمیرچی
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا