هکرها از کنترل خارج شده اند

یکی از مباحث بسیار جدی و نگران کننده در حوزه اینترنت و شبکه اطلاعات جهانی ، بحث هکرها و حملات خرابکارانه آن ها است که طی سال های گذشته شاهد گسترش و رشد بسیار زیاد این حملات خرابکارانه بوده ایم . در جدید ترین تحولات این حوزه ،  شرکت ایتالیائی نظارت بر اینترنت موسوم به HackingTeam  مورد تهاجم قرار گرفته و به طور رسمی اعلام کرد که بر اثر حملات خرابکارانه هکرها  ، اختیار سیستم کنترل از راه دور برنامه های جاسوسی Remote Control System (RCS) spy program  خود را از دست داده است .

در اطلاعیه ای که توسط این شرکت منتشر شده است عنوان شده که این حملات  از تاریخ ششم جولای ( برابر با پانزدهم تیر ماه ) شروع شده و همچنان ادامه دارد . بر این اساس ، تیم تحقیقاتی این شرکت در نظر دارد کدهای کافی و مناسبی برای حفاظت از نرم افزارها در برابر این حملات منتشر کند . در حال حاضر بسیاری از قانون شکنان ، تروریست ها و سارقان مجازی می توانند از تکنولوژی هک استفاده کرده و توانائی های فنی آن ها در این زمینه بسیار زیاد است . ما اعتقاد داریم که این شرایط بسیار خطرناک محسوب می شود . "

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، مجرمان اینترنتی که اقدام به هک شرکت HackingTeam کرده اند ، به اطلاعات و فناوری های ویژه ای دسترسی پیدا کرده اند که در اختیار این شرکت ایتالیائی بوده و این اطلاعات و فناوری می تواند آن ها را در سازماندهی حملات وسیع تر اینترنتی کمک کند . یکی از این موارد اطلاعاتی لو رفته ، حفره های امنیتی موجود در نرم افزار ادوبی فلش پلیر Adobe Flash Player software  است .

این موضوع سبب شده است که مسئولان شرکت Adobe Systems Inc نسبت به این مشکل واکنش نشان داده و به رفع اشکال فوق بپردازند .

گفتنی است مهندسین شرکت  HackingTeam به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای دفع حمله اینترنتی فوق و باز پس گیری کنترل سایت ها و اطلاعات خود هستند . به گفته کارشناسان با هک شدن سیستم این شرکت ، اطلاعات کامپیوتر بسیاری از کاربران در سراسر دنیا در خطر قرار گرفته است .

   منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا