نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صاحبان هنرهای جدید می توانند هنر خود را تجاری کنند

مهدی باصولی معاون هماهنگی امور مجلس در جهاد دانشگاهی در گفتگو با سیناپرس اظهار کرد: مجموعه بسیار خوبی در نمایشگاه فناوری و صنایع فرهنگی جمع آوری و عرضه شده است، به ویژه در حوزه صنایع فرهنگی که کمتر کار  شده بود امروز توانسته ایم کسب و کارهایی را به مرحله تجاری سازی برسانیم.

وی افزود: فعالیت های مختلفی در کشور انجام می شود و هر استانی به نوبه خود محصولاتی در زمینه صنایع دستی و صنایع فرهنگی دارد، ولی اکثرا شاهد این هستیم که این‌ محصولات کمتر در بازارهای داخلی یا خارجی عرضه می‌ شود و این امر دلایل مختلفی دارد که می تواند مربوط به بسته بندی و نحوه ارائه آن باشد.

او همچنین عنوان کرد: پارک ملی علوم و فناوری های نرم  وصنایع فرهنگی ایجاد شده است و فضایی در اختیار ایده های نو و استارت آپ های جدید قرار داده است که سبب می شود صاحبان این هنر بتوانند هنر خود را تجاری کنند.

معاون هماهنگی و امور مجلس در جهاد دانشگاهی تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی نیز می تواند در راستای عرضه و انتشار این ایده ها و کسب و کار ها مفید واقع شود. اگر به این فعالیت ها بها داده شود و مورد حمایت قرار گیرند، می توانند در آینده حرف بهتری برای گفتن داشته باشد.

مهدی باصولی در پایان گفت: با توجه به این که برخی از محصولات ارائه شده در این نمایشگاه هویت و اصالت ایرانی دارد، میتوان  گفت که قطعا نمایشگاه فناوری و صنایع فرهنگی قابلیت بین المللی شدن را دارد.

گزارش:فاطمه میرغیاثی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل