نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهاد فرهنگی در دل نمایشگاه فناوری و صنایع فرهنگی

محمد حسن آصفری، در خلال بازدید از نخستین نمایشگاه «فناوری و صنایع فرهنگی» در گفتگو با خبرنگار سیناپرس با اشاره به جهادی بودن رویکرد برگزاری این نمایشگاه اذعان کرد: برگزاری این نمایشگاه در فضای فعالی فرهنگی و اقتصادی بسیار به جا و به نوعی یک فعالیت جهادی است که در بستر آن خلاقیت فزرندان و نسل حدید ما را نشان داده است.

وی ادامه داد: نه تنها دانش بنیان ها و شرکت های فناورانه در این نمایشگاه نمود واضحی داشتند بلکه در کنار آن تلفیق هنر و فرهنگ با فناوری به خوبی ظهور و بروز پیدا کرده است.

آصفری گفت: توقع این است که مجموعه های گوناگون دولتی و خصوصی از جمله، صنایع دستی و گردشگری، وزارت  آموزش و پرورش،  وزارت ارتباطات و فناوری و به ویژه سازمان ارتباط فرهنگی که  دارای نمایندگی با همه کشورها است، حتما این دستاوردها را ببینند و نسبت به آن نگاه حمایتی داشته باشند.

وی گفت: از آنجایی که اغلب محصولات دانش بنیان ها در این نمایشگاه جزو  کسب و کارهای نوین به شمار می روند، هر کدام ظرفیت های مهمی به لحاظ آورده اقتصادی برای کشور به حساب می آیند؛ به شرطی که توسعه و گسترش داده شوند.

این نماینده خانه دولت تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی هم نگرش مثبتی نسبت به این موضوع دارد و به اعتقاد من نمایندگان مجلس از فعالیت هایی که اقتصاد کشور را به سمت یک رویکرد غیر نفتی ببرد استقبال می کنند.

آصفری گفت: حتما باید از کمیسیون عالی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در راستای جلب حمایت بهره گرفته شود. ما آماده هستیم با نمایندگان این نوع کسب و کارها جلسه ای در راستای شنیدن مشکلات و گفتگو درباره رویکردهای حمایتی تشکیل دهیم، تا اگر نیازی به حمایت های قانونی دارند ظرف مدت زمان کوتاهی انجام شود.

به گفته وی؛ تولید و ارزآوری این نوع کسب و کارها  تنها یکی از دستاورهای این شرکت ها خواهد بود و جایگزین بسیار مناسبی برای آورده های بی ثبات نفتی خواهد بود.

آصفری با اشاره به همراهی نگرش مجلس شورای اسلامی از فعالیت های صنایع فرهنگی گفت: خواهان این هستیم که نمونه چنین نمایشگاهی از سوی  وزارتخانه ها و سازمان ها و حتی در استان های دیگر هم برگزار شود و نگرش مجلس شورای اسلامی نسبت به تدوین و تصویب قوانین حمایتی از این فعالیت ها در عرصه صنایع فرهنگی، مثبت و همراه است.

 

گزارش:فریده سلیمانی

عکس:فاطمه هدایتی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل