تشک مجهز به هوش مصنوعی

به گزارش سیناپرس، محققان آلمانی در تشک Emma Motion از حسگرهای 360 درجه ای استفاده کرده اند که حتی کوچک ترین مقدار فشار را تشخیص داده و به شکل بدن فرد درمی آید تا راحت تر بخوابد. این تشک بدون در نظر گرفتن میزان چرخش فرد در طول خواب براساس ایجاد حداکثر راحتی و ارگونومی نهایی برای هر فرد عمل می کند.

این تشک هوشمند همچنین مجهز به یک هدایتگر گرمایی است که بدن کاربر را خنک نگه می دارد. این تشک در این ماه با قیمت 2500 یورو در فرانسه و بلژیک عرضه شده است. هدف محققان از ساخت چنین تشکی، تغییر شیوه خواب افراد است که تا حد امکان کاری کنند که افراد بتوانند خواب راحت تری داشته باشند.

محققان آلمانی برند Emma سرمایه گذاری زیادی روی تحقیق و توسعه این محصول انجام داده اند که به خواب هوشمندانه افراد کمک می کند و این بدان معناست که فناوری به کار رفته در تشک های هوشمند این شرکت کاملا نیاز مردم جهان را به داشتن خواب باکیفیت شناسایی کرده و با اختراع خود در این مسیر گام برداشته است.

به گزارش سیناپرس، تشک Emma Motion از طریق یک کابل به منبع نیرو وصل می شود اما در طول شب کاملا بی صدا کار می کند. قسمت روی تشک از لایه ای فوم ساخته شده و بلافاصله در لایه زیرین آن حسگرهای ناحدود هوش مصنوعی تعبیه شده اند که حرکت های بدن را حین خواب شناسایی می کند.

این حسگرها مسئول درک و واکنش به تغییرات وضعیت خواب فرد حین خواب هستند. زمانی که بدن در طول خواب حرکت می کند، حسگرها حتی کوچک ترین فشار وارده به بدن را تشخیص داده و این اطلاعات را در زمانی واقعی پردازش می کنند. به گزارش سیناپرس،این اطلاعات با کمک هوش مصنوعی به وضعیت مطلوب بدن حین خواب تعبیر می شود.

شرکت Emma برای اطمینان از تفسیر دقیق داده ها، یک شبکه عصبی با چند ترابایت داده را به کار برده اند. این تشک هوشمند با تشخیص داده های به دست آمده، با تزریق آرام و نرم هوا به داخل لایه فومی، آن را طبق بهترین حالت بدن برای خواب بزرگ یا کوچک تر می کند. به این شکل، ستون فقرات متعادل و همسو در یک راستا قرار می گیرند.

فوم تعبیه شده در روی تشک از میلیون ها ذرات گرافیتی هدایت گر گرما تشکیل شده است که با دفع گرمای اضافی بدن، دمای بدن را با کمک این ذارت تنظیم می کند. محققان توصیه می کنند افرادی که این تشک را خریداری می کنند بهتر از اپلیکیشن Emma را هم دانلود کنند که از آن طریق می توانند تشک را  طبق ترجیح خود و درجه حمایت و فشار روی بدن تنظیم کنند.

مترجم:ندا جوادهراتی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا