انتقال آنتی بادی از مادر به جنین

به گزارش سیناپرس، از زمان اوج گیری تزریق واکسن کرونا در دنیا، حرف و حدیث هایی پیرامون تزریق این واکسن به زنان باردار مطرح شده است به طوری که برخی دانشمندان تزریق آن را بدون اشکال عنوان کرده اند اما برخی دیگر با تزریق واکسن در دوران بارداری مخالف اند. اما یافته های جدید خیال بسیاری از مخالفان را راحت می کند.
به گزارش cnn، محققان بیش از 1500 زن را که در بیمارستان پنسیلوانیا زایمان کرده بودند مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که 83 نفر از آنها در بدن خود دارای آنتی بادی نسبت به ویروس کرونا بودند. در این میان، مطالعه روی نوزادان به دنیا آمده هم نشان داد که نوزادان 72 نفر از این زنان نیز در بدن خود آنتی بادی در برابر این ویروس داشتند.

تحقیقات نشان می دهد؛ آنچه زنان باردار در دوران بارداری به ویروس کرونا مبتلا شوند، بیشتر آنتی بادی های تولید شده در بدن خود را به جنین خود داخل رحم منتقل می کنند. البته هنوز مطالعه ای روی این موضوع صورت نگرفته است که آیا این مقدار آنتی بادی منتقل شده از مادر به جنین، به اندازه کافی برای جلوگیری از ابتلای او به کووید- 19 کافی است یا خیر.

تحقیقات بیشتری باید روی این مسئله صورت گیرد که آیا آنتی بادی های تولید شده از طریق واکسن می توانند مانند آنتی بادی های ایجاد شده در عفونت کرونا عمل کنند. به گزارش سیناپرس،اما از آنجایی که در نوزادان متولد شده از زنانی که در دوران بارداری مبتلا به کرونا شده بودند، میزان بالایی آنتی بادی دیده شده، محققان متقدند که واکسینه کردن زنان باردار به ویژه در ماه های نخست می تواند ایمنی بیشتری در بدن آنها ایجاد کند.

اما از سوی دیگر، برخی محققان بر این باورند که ابتدا باید مطالعه روی تزریق واکسن به زنان باردار تکمیل شود و بعد از آن نسبت به واکسیناسیون زنان باردار اقدام کرد تا ناخواسته آنها را به خطر نیاندازند.

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا