نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

محافظت افراطی از کودکان خطرناک است!

تحقیقات اخیر در ارتباط با فعالیت های خارج از خانه بر روی کودکان نشان می دهد بازی های هیجان انگیز و مخاطره آمیز در کودکان، عکس العمل آن ها را در برابر خطرها بهبود می بخشد و در نتیجه کودک استقلال بیشتری در آینده خواهد داشت. منظور از بازی های هیجان انگیز و مخاطره آمیز (ریسکی)  فعالیت هایی  از قبیل بالا رفتن از درخت، پرش از ارتفاع، دوچرخه سواری در تپه ها و یا بازی در کنار آب و سنگ است. این مطالعه در مجله بین المللی محیط زیست و سلامت عمومی (Journal of Environmental Research and Public Health) به چاپ رسیده است.

نتایج یک مطالعه کانادایی نشان می دهد 81 درصد از خانواده هایی که کودکان 10 الی 12 دارند نگران خطرهای احتمالی و دزدیده شدن  کودکانشان هستند ،در صورتی که آمار آدم ربایی در کانادا یک نفر در 14 میلیون نفر است. از طرف دیگر بسیاری از خطرهای احتمالی در فضای بیرون خانه و پارک ها با نصب تجهیزات و طناب ها از بین رفته است.

در یک مطالعه آماری در کشور نیوزلند، از بین 31000 کودک در مدت 2.5 سال، هیچ صدمه و شکستگی سر و ستون فقرات به ثبت نرسیده است. در شهر اوتاوا کانادا این آمار در بخش شکستگی جزئی استخوان، در حدود 1.5 نفر در بین 10000 ساعت بازی است. اما این آمار و ارقام  مادران را راضی به آزاد گذاشتن فرزندان و تشویق به بازی های ریسک پذیر نمی کند.

مارک ترمبلی Mark Tremblay نویسنده مقاله در این زمینه می گوید :خانواده ها نمی خواهند کودکانشان در معرض هیچ خطری باشند و این افکار در بین آن ها تثبیت شده این در حالی است که به دلیل وجود اینترنت کودکان در داخل خانه بیشتر در معرض تهاجم قرار خواهند گرفت .ضمن انکه ماندن در خانه، انعطاف پذیری کودک را در برابر صدمات بسیار کاهش می دهد.

شواهد نشان می دهد کودکان می توانند سازگار با خطرها رشد کنند. سبک زندگی بدون تحرک، زندگی آینده کودک را همراه با چاقی و بیماری های مزمن همراه می کند.

بازی کردن بدون مراقب می تواند استقلال فردی و روانی شخص را بالا ببرد و خانواده می توانند به این وسیله به آینده فرزندان کمک کنند.

منبع   

 
 
 
 
 
 
 
 
No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل