نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

700 میلیون دلار برای بازسازی سیستم بهداشت و درمان مناطق ابولازده نیاز است

به گزارش ایرنا از رویترز، آسیبی که به سرویس های بهداشتی و درمانی مناطق گینه، لیبریا و سیرالئون وارد شده، بسیار بزرگ است و برای آن بوجه ای بالغ بر 700 میلیون دلار نیاز است. 

در این گزارش آمده است که اهدا کنندگان تا قبل از دسامبر سال 2017 میلادی، متعهد به پرداخت 1.4 میلیارد دلار برای بازسازی این سه منطقه شده اند، در حالی که هزینه احتمالی بازسازی این مناطق حدود 2.1 میلیارد دلار هزینه شده است. 

مقامات سازمان ملل در حال جمع آوری کمک برای بازسازی این مناطق هستند. بیش از 11 هزار و 200 نفر بر اثر این اپیدمی مرگبار در غرب آفریقا جان خود را از دست دادند که 500 نفر از قربانیان، پرسنل بهداشت و درمان بوده اند. 

اتحادیه اروپا از اهدای 1.15 میلیارد یورو برای کمک به غرب آفریقا تا سال 2020 میلادی خبر داده است.

مقامات بهداشت بر این باورند که بازسازی کامل در این سه منطقه در صورت عدم تقویت نظام سلامت، اتفاق نمی افتد. 

مقامات سازمان جهانی بهداشت ، از افزایش مرگ و میر ناشی از مالاریا و سرخک در گینه خبر دادند. 

بیماری ابولا یا تب خونریزی دهنده ابولا از طریق ویروس ابولا به انسان منتقل می شود و یک بیماری خطرناک و کشنده است. پس از ابتلا، احتمال مرگ بیمار با این ویروس حدود 90 درصد است ولی تشخیص و درمان به موقع بسیار موثر است. 

محل بروز این بیماری، روستاهای دور افتاده مرکز و غرب آفریقا، در نزدیکی جنگل های انبوه مناطق گرمسیری است. این ویروس از طریق حیوانات وحشی به جمعیت انسانی منتقل می شود و پس از آن از طریق ارتباط انسان ها به یکدیگر منتقل می شود. گونه ای از خفاش های تیره Pteropodidae میزبان اصلی این ویروس هستند. 

این بیماری برای اولین بار در منطقه ای به نام Nzara در سودان و روستای کوچکی به نام Yambuku در شمال جمهوری کنگو مشاهده شد. سپس چند مورد از این بیماری در روستایی واقع در نزدیکی رودخانه Ebola مشاهده شد؛ نام این بیماری نیز از همین رودخانه نشات گرفته است. تاکنون بیش از 11 هراز نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل