عرضه گوشی های بدون پورت اتصال

در سال 2021 و بیش از 10 سالی که از انقلاب گوشی های هوشمند می گذرد، شاید به خوبی یه یاد نداشته باشیم که طراحی این قبیل گوشی ها تا چه اندازه دچار تغییر و تحول شده است. از سال 2007، با عرضه نخستین گوشی آیفون، کیبوردها از بین رفتند و طراحی دکمه، پورت و قسمت های مختلف گوشی به مرور کم تر و کم تر شد.
با طراحی های عجیبی که در سال های اخیر در گوشی های هوشمند شاهد آن هستیم، هر روز باید شاهد اتفاقی نو در این عرصه بود. به نظر می رسد در سال جدید میلادی هم باید منتظر طراحی جدید دیگری در این گوشی ها باشیم.
به گزارش سیناپرس به نقل از techradar، گوشی اپل در سال هایی که گذشته معمولا در عرضه جدیدترین اتفاقات در دنیای گوشی پیشرو بوده و می توان انتظار داشت که جدیدترین قابلیت را هم در این گوشی شاهد باشیم. خبرهایی که به تازگی به گوش می رسد حکایت از آن دارد که اپل در نظر دارد در جدیدترین آیفونی که قرار است روانه بازار کند، یعنی آیفون 13، پورت های اتصال را از گوشی حذف کند.

به گزارش سیناپرس، دلایل مختلفی برای حذف پورت های اتصال در گوشی وجود دارد که شاید اصلی ترین آنها، زیبایی بیشتر گوشی باشد که به تمیزتر ماندن آن و احساس راحتی بیشتر موقع دست گرفتن گوشی کمک می کند. از آنجایی که پورت ها به مرور زمان و استفاده مکرر شل می شوند، حذف آنها دوام گوشی را هم بالاتر می برد.
از دیگر مزایای حذف پورت های اتصال، می توان با بالا بردن قابلیت ضد آب بودن گوشی اشاره کرد. البته این حذفیات ممکن است تا جایی پیش رود که محققان تصمیم بگیرند پورت پاور گوشی را هم از کنار دستگاه حذف کنند.

البته در کنار مزایایی که این کار دارد، شارژ بی سیمی این قبیل گوشی ها به دلیل ظرافتی که دارند، حرارت بالایی تولید می کنند و معمولا شارژر این دستگاه ها قیمت های بالایی دارند و به دلیل قدرتمندتر بودن باتری ها، مدت زمان طولانی تری زمان لازم است تا باتری به طور کامل شارژ شود. علاوه بر این، حذف پورت های اتصال، همگام سازی گوشی با دستگاه های دیگر را هم دچار اشکال می کند.

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا