نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آزمایش موفقیت آمیز واکسن هموفیلوس آنفولانزا بی

سازمان تحقیق و توسعه جهانی آزمایشگاه های Hilleman به هدایت و اداره آزمایش پیش بالینی نوع جدیدی از واکسن هموفیلوس آنفولانزا بی (Haemophilus influenzae b) پرداخته است که می تواند در پیشگیری و درمان بیماری های ویروسی کودکان موثر باشد . این واکسن نسبت به روش های دیگر درمانی و واکسن های مشابه دیگر مقرون به صرفه تر است .

هموفیلوس آنفولانزا بی (Hib) یک باکتری بوده که باعث ایجاد تعدادی از بیماری های جدی و مهم به ویژه در کودکان می شود . از آن بیماری های می توان به ذات الریه و مننژیت اشاره کرد . این بیماری ها نزدیک به بیست درصد از میزان مرگ و میر سراسر جهان را به خود اختصاص می دهند .

قابل توجه است که فرمول منحصر به فرد به دست آمده از این تحقیقات نه تنها برای پایین آوردن هزینه واکسن مناسب است بلکه یک پلت فرم قابل سنجش برای تولید تجاری آن ارائه می دهد.

داویندر گیل (Davinder Gill) مدیر عامل شرکت آزمایشگاه Hilleman در این رابطه می گوید : " ترکیبات پلی ساکاریدی کپسول Hib در نمونه های پیشین از ترکیبات مهم چندین واکسن تک و یا واکسن چندگانه برای کودکان تشکیل شده است. با این حال با توجه به هزینه های نسبت بالای واکسن Hib دسترسی افراد نیازمند به آن محدود بوده است . "

او در ادامه توضیحات خود اعلام کرد : " اما فرمول جدید واکسن Hib نسبت به نمونه های پیشین خود مقرون به صرفه تر بوده و از مصونیت و اثر بیشتری برخوردار است . این موفقیت باعث ایجاد انگیزه برای ساخت واکسن Hib با هدف قابل دسترس و مقرون به صرفه بودن ، می شود . در واقع این عمل یک رویکرد سه گانه استراتژیکی بوده که برای شناسایی اثر پلی ساکارید (polysaccharide) در تهیه واکسن Hib به کار رفته است .  "

داویندر گیل در رابطه با مراحل آزمایش این واکسن افزود : " ما در حال حاضر مرحله آزمایش بالینی ایمن زایی (preclinical immunogenicity trial) را کامل کرده ایم که پیش بینی نتایج آن را مشخص شده است . گام بعدی ما همکاری با سهامداران هم فکر است که بتوانند راه حل های موثری را برای کاهش هزینه ها ارائه دهند  . "

لازم به ذکر است که شرح کامل این پژوهش ها و نتایج آزمایش های انجام شده این واکسن در آخرین شماره مجله علمی واکسن (Vaccine) منتشر شده و قابل دسترس است .

منبع
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل