نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشت توت فرنگی داخل بالون های زیر آب

استفاده از مزارع زیر آب جایی که توت فرنگی , کاهو و ریحان در داخل بالون هایی نسبتا بزرگ پرورش می یابند به تازگی مطرح شده اند.در صورت موفقیت این پروژه این شیوه کشت می تواند انقلابی بزرگ در صنعت کشاورزی ایجاد نماید

این پروژه برای اولین بار در سال 2012 شروع شد و تا پایان تیر ماه آن سال تمامی دانه ها در داخل سازه زیر آب قرار گرفتند.عکس های گرفته شده غلاف ها و سازه های بسیار شفاف این مزارع را در اعماق دریا و در حوالی بندر نولی واقع در استان ساونای ایتالیا نشان می دهد.

در حال حاضر تعدادی از این مزارع شناور در عمق 9 تا 18 متری از سطح آب قرار داده شده اند و در داخل هر کدام بسترهایی برای کاشتن دانه های مختلف آماده شده است.

این شیوه نوین کشاورزی راهکاری مناسب جهت ایجاد فضایی مساعد برای محیط هایی است که در آن ها عمل آوردن محصولات کشاورزی اندکی دشوار بوده و شرایط مناسبی از لحاظ جوی یا آبی و خاکی در این مکان ها وجود ندارد. یکی از ایده هایی که در مورد گسترش این شیوه وجود دارد ساخت آکواریوم هایی است که می توان در داخل آن ها این سازه ها را قرار داد و با استفاده از این تکنولوژی با آب و هوای نامساعد و شرایط سخت کشور های در حال توسعه مقابله نمود.

محیط مهیا شده در زیر آب تمام نقص های موجود در زمین های کشاورزی را از میان برده و محیطی با دمای ثابت در تمام طول روز و حتی شب برای دانه های کاشته شده ایجاد می نماید. تبخیر آب دریا روی دیواره سازه های زیر آبی شرایط مناسبی از لحاظ رطوبتی ایجاد می کند و همین امر موجب سهولت رشد این دانه ها می شود.

تمامی این سازه ها توسط مرکزی که در ساحل تعبیه شده کنترل و زیر نظر گرفته می شوند و محققان می توانند با استفاده از این ایستگاه ها شرایط دانه ها و پارامتر های حیاتی آن ها را از دور رصد نمایند.

منبع

 

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل