نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رشد هفت درصدی تولیدات کمیسیون نشریات مصوب وزارت علوم نسبت به سال گذشته

به گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، بر اساس اعلام این کمیسیون، از این تعداد 952 عنوان نشریه رتبه علمی- پژوهشی و 136 عنوان نشریه دارای رتبه علمی – ترویجی هستند.

گروه تخصصی علوم انسانی با 609 عنوان نشریه بیشترین تعداد نشریات دارا است و گروه های تخصصی فنی و مهندسی با 174 عنوان، کشاورزی و منابع طبیعی با 157 عنوان، علوم پایه با 102 عنوان، هنر و معماری با 31 عنوان و دامپزشکی با 14عنوان در رده های بعدی این تقسیم بندی قرار دارند.

بنابراین گزارش، 6 عنوان نشریه جدید نیز در آخرین جلسه کمیسیون نشریات وزارت علوم تحقیقات و فن آوری، رتبه علمی – پژوهشی را اخذ کرده اند که نشریه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و رهیافت انقلاب اسلامی در گروه علوم انسانی، نشریه علوم و فناوری، بذر ایران، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، نشریه یافته های نوین در گروه زمین شناسی، نشریه یافته های نوین در گروه زیست شناسی و Iranian Journal of Hydrogen & Fuel Cell در گروه فنی مهندسی از جمله عناوین این نشریات هستند.

این نشریات به زودی و در کنار سایر نشریات مصوب کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشریات مصوب پزشکی و نشریات مصوب مرکز مدیریت حوزه های علمیه و نشریات مصوب دانشگاه آزاد اسلامی در بانک نشریات تارگاه www.SID.ir به صورت روزآمد نمایه شده و با قابلیت دسترسی آزاد (Open Access) در دسترس محققان و دانشجویان علاقمند به منابع اصیل علمی قرار خواهد گرفت. 

همچنین این نشریات از طریق سرویس گزارش های استنادی نشریات JCR این تارگاه، بر اساس آخرین شاخص های متداول علم سنجی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل