نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سیستم پایش صنعتی بومی سازی شد

شهرام کیخائی، رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان گفت: با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه صنایع، مصمم شدیم تا دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز کشور را بومی‌سازی کنیم و یکی از تجهیزات بسیار ضروری، سیستم پایش و مونیتورینگ صنعتی برق است که به دلیل اعمال تحریم‌ها، فروش آن به کشور ممنوع شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه در کنترل فرایندهای صنعتی و برق نیروگاه‌ها و مراکز صنعتی نقشی کلیدی ایفا می‎کند، اظهار کرد: حتی پیش از تحریم‌ها، زمانی که کارشناسان شرکت‌های ایتالیایی و آلمانی به مجموعه فولادسازی ما آمدند تا این سیستم را نصب کنند، اجازه ندادند کسی در نیروگاه و محدوده نصب دستگاه حضور داشته باشد.

کیخائی با اشاره به تحقیقات انجام گرفته در این مجموعه، گفت: طرح بومی‌سازی این دستگاه و نرم‌افزار آن به کمیته مراکز رشد دانشگاه فرودسی ارائه شد و این شرکت توانست با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه، این محصول را بومی‌سازی کند و آن را برای تایید دانش‌بنیانی به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ارائه دهد.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مجری طرح با اشاره به بازار گسترده داخلی گفت: در حال حاضر این محصول به دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه فردوسی و دانشگاه سیستان و بلوچستان عرضه شده است. اما به دلیل ضعف در بازاریابی هنوز نتوانسته‌ایم این محصول را به مراکز صنعتی بزرگ معرفی کنیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل