ضدعفونی سطوح آلوده به کرونا با یک اسپری

از زمان شیوع ویروس کرونا در دنیا، ضدعفونی کردن سطوح و پاک شدن آنها از ویروس و آلودگی ها جزء مهم ترین کارهایی بوده که انسان ها به آن پایبند بوده و هستند.

با وجود این که به تازگی محققان اعلام کرده اند که احتمال انتقال ویروس از سطوح آلوده بسیار پایین است اما همچنان مردم دنیا به ضدعفونی سطوح ادامه می دهند.
کادر درمان بیمارستانی و نیروهای اورژانس که ارتباط نزدیکی با بیماران و مبتلایان احتمالی کرونا دارند، بیش از دیگران در معرض خطر هستند. از این رو، نیروهای اورژانس ایالت آیوا دستگاهی ابداع کرده اند که به اسپری الکترواستاتیک معروف شده است.
به گزارش who13، این اسپری از ترکیب مایع ضدعفونی کننده و بار الکتریکی تشکیل شده است. ترکیب این دو با هم، ضدعفونی کننده قدرتمندی برای سطوح ایجاد می کند. درواقع، این دستگاه، یک الکترون را از بین می برد به این معنا که بار متفاوتی پیدا می کند. این الکترون بار مثبت دارد بنابراین جذب الکترون دیگری می شود که بار متضاد و منفی یا خنثی دارد.
به عنوان مثال، اگر نیروی اورژانس بخواهد با این دستگاه اسپری، آمبولانس را ضدعفونی و اسپری کند، به جای این که اسپری فقط از طریق هوا پخش شود، ذرات مواد ضدعفونی کننده باردار در آن نقطه پایین می افتند و محیط را احاطه کرده و پوششی از آن روی سطوح محیط مورد نظر تشکیل می شود.
به گزارش سیناپرس، نیروهای اورژانس جزء نیروهای پرخطری هستند که هر روزه به دلیل ارتباط نزدیک با بیماران تا حد زیادی در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند. از زمانی که این دستگاه ابداع شده، علاوه بر تجهیزات حفاظت شخصی مانند ماسک، دستکش و شیلد، هر کدام از نیروهای اورژانس ایالت آیوا به این اسپری الکترواستاتیک مجهز شده اند تا بیشتر ایمن باشند.

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا