تزریق بلوک ستون فقرات چیست؟

مردی 48 ساله هستم . دیسک کمر دارم و پیشنهاد پزشک تزریق بلوک ستون فقرات است. تزریق بلوک ستون فقرات دقیقاً چیست؟ آیا برای کمردرد به دلیل مشکلات دیسک طولانی مدت جواب می دهد  یا خیر؟

انواع متعددی از تزریق ها وجود دارد که اساساً از آنها برای جلوگیری از تولیدکننده های درد استفاده می شود . اگر از درد مفصل یا عصب محیطی رنج می‌برید، می‌توانید از مزایی تزریق بلوک عصبی بهره ببرید. معمولا این روش برای آن دسته از افرادی که به روشهای دیگر همچون داروهای ضد التهاب خوراکی، استراحت یا فیزیوتراپی واکنش مثبتی نشان نمی دهند، به کار گرفته می‌شود.

تزریق برای بلوک عصبی که تزریق به منظور بلوک گیرنده درد نیز نامیده می‌شود، روش کم تهاجمی است که به صورت موقت درد عصبی یا مفصل را تسکین می‌دهد.

زمانی که دلیل درد مفصل یا عصب محیطی به درستی مشخص نیست، این روش به عنوان یک آزمایش تشخیصی در تعیین منشا درد به کار گرفته می‌شود. آثار بلوک گیرنده عصبی / درد موقتی است و به ندرت طولانی مدت خواهد بود.

در هر حال هیچ راه حل دائمی وجود ندارد که با این مولدهای درد سازگار باشد. همچنین برای تشخیص کامل و درست بیماری باید حتما تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا