پژوهش های کاربردی عامل محرک توسعه است

رییس پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات در پیامی به مناسبت روز پژوهش اعلام کرد: نقش پژوهش های کاربردی در توسعه پایدار آنچنان انکارناپذیر است که به صراحت می توان از آن به عنوان عامل محرک توسعه و ضامن پیشرفت در همه حوزه ها یاد کرد. 

به گزارش  سیناپرس از پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات، دکتر محمد خوانساری در این پیام اعلام کرد: تحقیق و پژوهش محیطی برای شکوفایی استعدادها، بستری جهت بروز خلاقیت ها و راهی مطمئن برای دستیابی به پیشرفت و خودکفایی علمی است.در این پیام آمده است: امروزه در کشورهای پیشرفته، پژوهش؛ یک سرمایه گذاری استراتژیک محسوب می شود و در دانشگاه ها نیز حمایت از امر پژوهش و پژوهشگر در رأس اولویت ها قرار دارد.

وی اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که تحقیق و پژوهش عنصر نجات بخش جوامع و دست یافتن به زندگی ایده ال است و از همین روست که تمامی کشورها جهت دست یافتن به اهداف و آرمان ها، پیشرفت و توسعه و روش های بهینه زندگی ازپژوهش و تحقیق سود می جویند، بنابراین آنچه می تواند پژوهش و تولید علم را به توسعه پایدار کشور گره زده و موجب پویایی و اثربخشی مراکز تحقیقاتی شود، ارتباط تنگاتنگ تحقیق و پژوهش با صنعت و مسئله محور شدن پژوهشها است، تا توسعه علمی کشور در خدمت توسعه صنعتی و فرهنگی قرار گیرد. علم و تحقیق بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی عامل اصلی پیشرفت کشور است و بسیاری از مشکلات موجود کشور با تکیه بر تحقیق و پژوهش قابل حل است. خوانساری طی این پیام اعلام کرد: تجاری سازی علم و تولید ثروت از دستاوردهای علمی از طریق ارتباط دانشگاه با صنعت و تبدیل فکر و اندیشه به پدیده و ثروت از تکالیف مهم پژوهشگران و دستگاه های پژوهشی و فناوری کشور محسوب می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا