نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ابداع سیستم امنیتی هوشمند برای محافظت از مراکز فضائی

به گفته مسئولین آژانس فضائی روسیه ، مرکز فضائی ووستوچنی Vostochny که در حال حاضر عملیات ساخت آن در مناطق دور دست خاوری روسیه در حال اجرا است ، به نوعی سیستم محافظتی پیشرفته و هوشمند مجهز خواهد شد .

به گفته مرکز خبری دالسپتستوری press service of Dalspetsstroy که یک آژانس منطقه ای و تحت نظر آژانس ویژه ساختمان سازی و عمرانی فدرال روسیه محسوب می شود ، این سیستم هوشمند و جدید ، بالاترین سطح از  میزان امنیت را در مرکز فضائی فوق فراهم خواهد کرد .

در این بیانیه اعلام شده است : " متخصصان شاغل در این پروژه ، ساخت مناطق بازرسی ویژه و نصب حصار های سیمی پیرامون محوطه پرتاب و مجموعه های تکنیکی مورد نیاز را در این مرکز فضائی  آغاز کرده اند .  این موارد به ما اجازه نصب نهائی سیستم بسیار قدرتمند و سطح بالای امنیتی را در این منطقه می دهند . این سیستم ،  نسل جدیدی از سیستم های امنیتی هوشمند  محسوب می شوند. این سیستم تمامی مواردی که برای حصول اطمینان از امنیت مرکز فضائی ووستوچنی مورد نیاز است ، تامین خواهد کرد . "

در این محوطه سیستم نظارت تلوزیونی ؛ سیستم های اعلام خطر در مواقع سرقت  ، شبکه ارتباطات از راه دور و سیستم حفاظت از اطلاعات در سطحی بسیار بالا تدارک دیده شده است .

گفتنی است با استفاده از این سیستم امنیتی فوق الذکر ، نیاز به ساخت دیواره ها و فنس های مرتفع در اطراف این محوطه  وجود ندارد . به گفته طراحان این سیستم امنیتی ، مهمترین وظیفه سیستم فوق ، ایجاد امنیت صد در صدی برای کارکنان و تجهیزات موجود در این مرکز فضائی است .

شایان ذکر است که پروسه ساخت مرکز فضائی ووستوچنی در سال 2010 میلادی در منطقه آمور روسیهو در نزدیکی شهر اوگلگورسک Uglegorsk آغاز شده است . این مرکز فضائی ، نخستین مرکز فضائی غیر نظامی روسیه محسوب شده که به این کشور امکان دسترسی کامل و اجرای عملیات های مختلف فضائی را خواهد داد . بر اساس اطلاعات منتشر شده درباره آغاز به کار این مرکز فضائی ، نخستین عملیات پرتاب راکت ماهواره بر از این مرکز ، برای اواخر سال 2015 میلادی برنامه ریزی شده است .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل