تشخیص دقیق گاوها از روی چین پوست پوزه

به گزارش مهر، هم اکنون از روشهای مختلفی جهت شناسایی و تعیین دقیق گاوها استفاده می شود که برچسب زنی به بدن یا گوش حیوان و همچنین ایجاد نقش و نگار بر روی بدن آن از جمله این روشهاست.

تمامی این روشها در نوع خود تهاجمی محسوب می شوند و حال گروهی از دانشمندان مصری بر روی سیستم بیومتریک جدیدی کار می کنند که کمتر تهاجمی بوده و در عین حال از ضریب دقت بالایی نیز برخوردار است: ثبت اثر سطح پوزه گاو با بهره گیری از فناوری های جدید!

تحقیقاتی که پیشتر صورت گرفته نشان می دهد همانطور که اثر انگشت در انسانها منحصربفرد بوده و می توان از آن جهت تشخیص دقیق هویت افراد استفاده کرد، پستی ها و بلندیها و همچنین شیارهای پوست پوزه گاو نیز اثری برجای می گذارد که آن هم مختص هر گاو است و در حیوان دیگر اثری متفاوت دارد.

تاکنون از جوهر برای چاپ اثر پوزه گاوها استفاده می شد اما حالا از فناوری های جدید برای ثبت این ویژگی منحصربفرد استفاده می شود.

در این تکنیک جدید تصاویر دقیقی از فاصله بسیار نزدیک پوزه گاو تهیه شده و در ادامه توسط یک سیستم یادگیری ماشینی که تحت عنوان MSVM شناخته می شود مورد پردازش دقیق قرار می گیرد. مبنای عملکرد این ماشین خاص، مقایسه میان الگوهای متنوع موجود در حافظه آن است.

محققان دریافته اند این تکنیک جدید با ضریب دقت ۹۴ درصد گاوها را از یکدیگر تشخیص می دهد. آنها اکنون در نظر دارند تا سرعت پردازش و در نتیجه تشخیص گاوها بر اساس الگوی سطح چین و چروک دار پوزه شان را افزایش دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا