کرونا در چین متوقف شده است

نزدیک به یک سال است که ویروس کرونا سراسر جهان را با خود درگیر کرده و هزاران نفر در گوشه و کنار و جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده و بسیاری از شهرها قرنطینه شده اند. شواهد و آمارها حاکی از این حقیقت است که کشور چین و شهر ووهان به طور خاص اولین نقطه ای بود که ویروس کرونا در آن ظاهر شده و سپس این ویروس به سرعت در سایر مناطق جهان منتشر شد.  

کمیسیون ملی بهداشت کشور چین روز یکشنبه اعلام کرد که هیچ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ که به صورت محلی بین مردم این کشور منتقل شده باشد ، در سراسر کشور چین گزارش نشده است. البته این کمیسیون در گزارش روزانه خود به طور رسمی مدعی شد که در مجموع 15 مورد تأیید شده از خارج از سرزمین اصلی گزارش شدها ند.

در این شرایط دولت چین با اعمال قرنطینه های وسیع و قوانین سختگیرانه توانست به نسبت بسیاری از دیگر کشورهای جهان به طرز بهتری کووید ۱۹ را کنترل کرده و در شرایطی که امروزه کشورهای زیادی در مرحله حاد و موج های دوم و سوم این ویروس به سر می برند، کشور منشا کرونا خبر از کنترل کامل بیماری و توقف انتقال آن می دهد.

بر این اساس کمیسیون ملی بهداشت کشور چین روز یکشنبه اعلام کرد که هیچ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ که به صورت محلی بین مردم این کشور منتقل شده باشد ، در سراسر کشور چین گزارش نشده است. البته این کمیسیون در گزارش روزانه خود به طور رسمی مدعی شد که در مجموع 15 مورد تأیید شده از خارج از سرزمین اصلی گزارش شده اند.

گفتنی است که منظور از سرزمین اصلی چین، مرزهای سیاسی کشور چین بوده و سرزمین های خارج از سرزمین اصلی نیز بخش های محسوب می شوند که از نظر سیاسی نیمه مستقل بوده و زیر نظر چین اداره می شوند. مهمترین این مناطق و کشورها عبارتند از مغولستان، تبت و هنگ کنگ.

آمارهای رسمی چین نشان دهنده این است که روز یکشنبه یک مورد مشکوک به کرونا در خارج از سرزمین اصلی در شانگهای گزارش شده است هرچند این کمیسیون افزود ، هیچ مرگ جدیدی در رابطه با این بیماری گزارش نشده است.

البته گزارش های تکمیلی نشان می دهد برخی مسافران وارد شده به کشور چین مبتلا به کووید ۱۹ بوده و به گفته کمیسیون ملی بهداشت این کشور، طی چند روز گذشته پانزده فرد مشکوک به کووید ۱۹ در هنگام ورود به چین شناسایی شدند.

بررسی این آمارها نشان می دهد تا پیش از روز یکشنبه  از موارد جدید ابتلا به کرونا که از خارج از چین به این کشور وارد شده و شناسایی شدند، ، پنج مورد در شانگهای ، سه مورد در لیائونینگ و گوانگدونگ ، دو مورد در شانشی و یک مورد در تیانجین و شانشی بوده اند.

بر اساس این گزارش، طی روزهای گذشته ۲ هزار و ۹۷۴ بیمار کرونایی در سراسر چین درمان و از بیمارستان مرخص شده و هم اکنون تنها ۲۵۴ نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در سراسر چین بستری هستند.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا