نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پروژه‌های دانشگاهی با همکاری اساتید خارجی نیاز بع حمایت مالی دارد

مجید قاسمی درگفتگو با ایرنا در خصوص راهکارهای مناسب برای افزایش ارتباطات بین الملل اظهار داشت: نیاز است حمایت هدفمند از حضور اساتید، دانشجویان و نخبگان برای حضور در کنفرانس ها و مجامع بین المللی از سوی نهادهای مربوطه وجود داشته باشد تا از فرصت های مطالعاتی به خوبی استفاده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: برای افزایش ارتباطات بین الملل در حوزه تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی در ابتدا نیاز است بودجه لازم و کافی در نظر گرفته شود.

قاسمی با بیان اینکه لازم است برای حضور دانشگاهیان در مجامع بین المللی تسهیل در قوانین مربوطه (رفت و آمد، اخذ ویزا و …) نیز صورت گیرد، تصریح کرد: در فرصت های مطالعاتی و حضور در مجامع بین الملل ارتباطات هدفمندی با اساتید خارجی ایجاد شده است که روند فعالیت های پژوهشی را در دوره تحریم تسهیل می کند.

وی همچنین اظهار داشت: دانشگاه ها در راستای افزایش ارتباطات علمی بین المللی دفاتری را تشکیل داده اند و در سطح وزارت علوم نیز این معاونت فعالیت مطلوبی دارد اما به دلیل تحریم ها و کاهش بودجه به دلیل تشدید همین تحریم ها مشکلاتی در دیپلماسی علمی ایجاد شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا نیز ارتباطات تا حدودی کاهش پیدا کرده اما دانشگاه ها سعی کرده اند تا با استفاده از ابزار الکترونیکی و روش های مجازی این ارتباطات را تا حدودی حفظ کنند.

تالیف کتاب‌های تخصصی با کمک همکاران داخلی و خارجی 

این استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به تازگی با همکاری یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و یکی از اساتید مطرح بریتانیا کتابی تخصصی با عنوان «اصول گرما و جریان سیال در پیل‌های سوختی دما بالا» را تالیف و به چاپ رسانده است.

قاسمی در این خصوص گفت: این نخستین بار است که یکی استادان ایرانی با یکی از استادان مشهور بریتانیایی که در زمینه پیل‌های سوختی مشهور و مورد تأیید است، اقدام به چاپ و انتشار کتاب کرده اند.

وی افزود: پیل‌های سوختی سیستمی است که برای محیط زیست مفید تلقی می‌شود. به این صورت که از یک طرف سوخت و از طرف دیگر اکسیژن با یکدیگر ادغام شده و در نهایت برق تولید می‌شود و این نوع پیل‌های سوختی دما بالا یک محیط زیست ایمن را برای اجتماع به همراه دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اظهار داشت: تاکنون چهار کتاب کامل در سه بخش متفاوت در دانشگاه خواجه نصیر در حوزه‌های مختلف علمی تألیف و چاپ شده است و میان استادان ایرانی و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا فعالیت‌های مشترکی در حوزه چاپ و نشر کتاب‌های علمی صورت گرفته است.

قاسمی تصریح کرد: این کتاب با هدف آشنایی صنعت و دانشگاهیان با پیل های سوختی تالیف شده است. همچنین این کتاب دارای مثال های ملموس است که در مورد آنها مطالعه شده به صورتی که مشکلات نمونه ها بررسی شده و کاربردهای صنعتی آن نیز توضیح داده شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل