از هر سه کودک، یک نفر آماده مدرسه رفتن نیست

بر اساس تحقیقات انجام شده در کشور استرالیا، عوامل زیادی خارج از خود بچه ها وجود دارند که بر آماده بودن آن ها برای آغاز دوران مدرسه تأثیر می گذارند. بر این اساس حدود 30 درصد از کودکان به نوعی برای مدرسه آماده نیستند و از این لحاظ در معرض خطر بالایی قرار دارند.

در این مطالعه، دانشمندان دانشگاه استرالیای غربی و موسسه کودکان تلتون، 4000 کودک استرالیایی را در سال اول تحصیل خود مورد بررسی قرار گرفتند و دریافتند که آنها را می توان از لحاظ عوامل خطر مربوط به آمادگی برای مدرسه در چهار گروه مختلف طبقه بندی کرد.

طبق نتایج حاصل از این بررسی ها، اگرچه 70 درصد کودکان فوق در گروه توسعه یافته و آماده برای تحصیل قرار گرفتند، 30 درصد دیگر در معرض خطر مربوط به عوامل مختلفی نظیر تأثیرات والدین، میزان آمادگی عاطفی، مهارت های زبانی و آسیب پذیری های رشد قرار داشتند.

بر اساس این یافته ها که دیروز در نشریه Australian Journal of Social Issues منتشر شده اند، مجریان پژوهش فوق اظهار داشته اند: «نتایج حاصل از مطالعات ما نشان می دهند که آمادگی برای مدرسه فقط مربوط به کودک نیست، بلکه ترکیبی از عوامل مختلف مرتبط با کودک، والدین، مدرسه و جامعه در این خصوص مهم است که بایستی به دقت مورد ارزیابی قرار گیرند».

این یافته های پژوهشی بدون شک می توانند در تجدیدنظر برای بررسی های اولیه کودکان پیش از شروع مدرسه مفید واقع شده و منجر به اقدامات موثرتری در این خصوص گردند.

مترجم: محمدرضا شجاعیه

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا