عضو گروه پژوهشی انفورماتیک سرطان پژوهشکده سرطان پستان با اشاره به انجام پژوهشی درباره میزان تاثیر یک پرتال تعاملی برای توانمندسازی بهبودیافتگان سرطان پستان گفت: نتایج این پژوهش میتواند پایهای برای طراحی و راهاندازی پرتالهای تعاملی برای بهبودیافتگان، بیماران و درمانگران باشد.
نجمه ناظری در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به گزارش تحقیقی که نتایج حاصل از آن ژانویه 2015 در نشریه Support Care Cancer منتشر شده است، گفت: نتایج حاصل از این مطالعه بر روی بررسی یک پرتال تعاملی برای توانمندسازی بهبودیافتگان سرطان پستان و درمانگران آنها نشان می دهد استفاده از چنین پرتالهای مشابه در روند تعامل بین بیمار و پزشک و تامین نیازهای اطلاعاتی هر دو طرف موثر است.
وی افزود: در این پژوهش ابتدا کلیه ویژگیهای ممکن برای یک پرتال تعاملی با استفاده از پژوهشهای پیشین استخراج شد و سپس در جلساتFocus Group در گروههای متعدد متشکل از درمانگران، بهبودیافتگان سرطان پستان و بهبودیافتگان سرطان ریه، همه افراد انتظارات و نیازهای خود را از یک پرتال تعاملی عنوان کرده و نقاط مثبت و منفی هر یک از بخشهای مطرح شده را عنوان کردهاند.
عضو گروه پژوهشی انفورماتیک سرطان در پژوهشکده سرطان پستان اضافه کرد: بر اساس انتظاراتی که از مباحث مطرح شده در جلسات هم اندیشی استخراج شد، در طراحی یک پرتال که رابطه بین درمانگران و بهبودیافتگان را امکان پذیر میکند، در نظر گرفتن حداقل پنج بخش ضروریست که شامل برنامه مراقبت بهبودیافتگان، دسترسی به پرونده الکترونیک بیماران، تاریخچه و خلاصه ویزیتها، گزارش بیماران از وضعیت سلامت خود و تله مانیتورینگ است.
ناظری در پایان گفت: نتایج این پژوهش می تواند پایه ای برای طراحی و راه اندازی پرتالهای تعاملی برای بهبودیافتگان و حتی بیماران و درمانگران باشد.
No tags for this post.