"پرتال تعاملی" راهکاری برای توانمندسازی بهبود یافتگان سرطان پستان

عضو گروه پژوهشی انفورماتیک سرطان پژوهشکده سرطان پستان با اشاره به انجام پژوهشی درباره میزان تاثیر یک پرتال تعاملی برای توانمندسازی بهبودیافتگان سرطان پستان گفت: نتایج این پژوهش می‌تواند پایه‌ای برای طراحی و راه‌اندازی پرتال‌های تعاملی برای بهبودیافتگان، بیماران و درمانگران باشد.

نجمه ناظری در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به گزارش تحقیقی که نتایج حاصل از آن ژانویه 2015 در نشریه Support Care Cancer منتشر شده است، گفت: نتایج حاصل از این مطالعه بر روی بررسی یک پرتال تعاملی برای توانمندسازی بهبودیافتگان سرطان پستان و درمانگران آنها نشان می دهد استفاده از چنین پرتال‌های مشابه در روند تعامل بین بیمار و پزشک و تامین نیازهای اطلاعاتی هر دو طرف موثر است.

وی افزود: در این پژوهش ابتدا کلیه ویژگی‌های ممکن برای یک پرتال تعاملی با استفاده از پژوهش‌های پیشین استخراج شد و سپس در جلساتFocus Group در گروه‌های متعدد متشکل از درمانگران، بهبودیافتگان سرطان پستان و بهبودیافتگان سرطان ریه، همه افراد انتظارات و نیازهای خود را از یک پرتال تعاملی عنوان کرده و نقاط مثبت و منفی هر یک از بخش‌های مطرح شده را عنوان کرده‌اند.

عضو گروه پژوهشی انفورماتیک سرطان در پژوهشکده سرطان پستان اضافه کرد: بر اساس انتظاراتی که از مباحث مطرح شده در جلسات هم اندیشی استخراج شد، در طراحی یک پرتال که رابطه بین درمانگران و بهبودیافتگان را امکان پذیر می‌کند، در نظر گرفتن حداقل پنج بخش ضروریست که شامل برنامه مراقبت بهبودیافتگان، دسترسی به پرونده الکترونیک بیماران، تاریخچه و خلاصه ویزیت‌ها، گزارش بیماران از وضعیت سلامت خود و تله مانیتورینگ است.

ناظری در پایان گفت: نتایج این پژوهش می تواند پایه ای برای طراحی و راه اندازی پرتال‌های تعاملی برای بهبودیافتگان و حتی بیماران و درمانگران باشد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا