متولدین پاییز بیشتر مراقب باشند

دانشمندان در تحقیقات اخیر خود دریافتند کودکانی که در فصل پاییز به دنیا می‌آیند بیشتر مستعد بیماری‌هایی مانند آسم و تب یونجه هستند.

به گفته محققان، انگلیس بیشترین تعداد بیماران آلرژیک را دارد و بیش از ۲۰ درصد جمعیت این کشور حداقل یک نوع آلرژی را دارند.

جسیکا هوی یکی از محققان سلامت در آمریکا گفت: با بررسی همه کودکانی که به کلینیک ما مراجعه می‌کردند متوجه شدیم افرادی که متولد فصل پاییز هستند بیشتر از سایرین به بیماری‌های آلرژیک مبتلا می‌شوند.

او افزود: در حال حاضر به دنبال یافتن علت این اتفاق هستیم که امکان دارد به دلیل وجود باکتری روی پوست کودکان باشد. دانشمندان معتقدند، بیشترین آلرژی‌ها از زمان نوزادی شروع می‌شود.

مواد حساسیت زا از طریق پوست خشک یا ترک خورده عبور می‌کنند و باعث ایجاد واکنش‌های زنجیره‌ای آلرژیک می‌شوند.

طبق بررسی‌ها از هر ۵ کودک در انگلیس یک نفر به اگزما مبتلا می‌شود. این عارضه باعث خشک شدن، خارش، قرمزی و ترک خوردن پوست می‌شود. کودکانی که از اگزما رنج می‌برند اغلب سطح بالایی از باکتری‌های مضر به نام استافیلوئیدها را روی پوست خود دارند که توانایی آن‌ها را در مقابله با آلرژن‌ها یا عوامل بیماری زا مختل می‌کند.

برخی مواد خارجی که وارد بدن می‌شوند پاسخ سیستم ایمنی بدن را در پی دارند و هربار پس از ورود این ماده خاص به بدن، فرد علائم خاصی را دارد و می‌توان گفت فرد دچار بیماری آلرژیک شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا