نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ناسا در اندیشه ساخت لباسهای فضانوردی منعطف

بدون شک در چند دهه آینده شاهد سفر فضانوردان به بسیاری از نقاط منظومه شمسی خواهیم بود. سیارکها، ماه و البته مریخ از جمله محتمل ترین این اجرام فضایی به شمار می آیند.
اما یکی از موانع نه چندان سخت در راه تحقق این برنامه ها، طراحی و ساخت نسل جدید لباسهای فضانوردی است که چیزی متفاوت از لباسهایی باشد که ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی در پیاده رویهای فضایی بر تن می کنند.
لباسهای فعلی فضانوردی برای کار در جاذبه بسیار اندک یا صفر طراحی شده با این حال قسمت پایین تنه آنها بسیار سخت بوده و همین مساله خم شدن را برای فضانورد به کاری بسیار دشوار تبدیل می کند.
حالا ناسا به دنبال تغییرات عمد در ساختار این لباسهاست تا فضانوردانی که در آینده راهی مریخ می شوند در انجام کارهای میدانی با مشکل مواجه نشوند.
این تحقیقات در مرکز فضایی جانسون ناسا واقع در هوستون انجام می شود.
دانشمندانی که این پروژه را به پیش می برند بر روی نسل متحول شده لباسهای فضانوردی کار می کنند که پیشتر در برنامه آپولو به کار گرفته شده بود.
در لباسهای جدید، دانشمندان ناسا فاکتور انعطاف به ویژه در نیم تنه پایین لباسها را در اولویت قرار داده اند تا فضانوردان کارهایی نظیر خم شدن و نمونه برداری از سطح اجرامی مانند مربخ را به راحتی انجام دهند.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل