نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایجاد مرکز نوآوری حوزه معدن و صنایع وابسته

در این تفاهم‌نامه دو طرف، توافق کردند که برنامه‌های مشترکی برای توسعه زیست‌بوم نوآوری در حوزه معدن، تدوین کنند. حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی دیگر محور این تفاهم دوجانبه بود.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که با حضور جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کامبیز مهدی‌زاده مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، برگزار شد، دو طرف توافق کردند که با تشکیل کارگروه‌های مشترک، مسائل، مشکلات و چالش‌های شرکت‌ها و استارتاپ‌های نوآور این حوزه را شناسایی کنند و در جهت حمایت از آنها، چاره‌جویی کنند.

بکارگیری حداکثر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در داخل کشور و نفوذ فناوری‌های نوین در حوزه معدن و صنایع معدنی، دیگر محور این سند همکاری است.

همچنین دو طرف توافق کردند تا با شناسایی نیازهای فناورانه حوزه معدن، از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دعوت کنند که برای آنها راه حل‌های فناورانه عرضه کنند.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، از محورهای دیگر همکاری در این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری در ایجاد و راه اندازی مرکز نوآوری حوزه معدن و صنایع وابسته، همکاری در حمایت از کسب و کارهای نوپا و شتابدهنده های این حوزه و همکاری در حمایت از طرح های مرتبط با افزایش بهره وری، اشاره کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل