سفر در زیر آب با قایق تفریحی

قایق تفریحی Platypus Swordfish که ۱۲.۱ متر طول دارد، از قابلیت منحصر به فردی برخوردار است که به سرنشینان اجازه می‌دهد بر سطح یا زیر آب سفر کنند. محفظه زیر قایق به کمک بازوهای هیدرولیکی به بدنه متصل شده بنابراین راننده و حداکثر هفت سرنشین می‌توانند بدون نگرانی از خیس شدن از منظره زیر آب لذت ببرند. چندین کپسول هوا اکسیژن مورد نیاز سرنشینان را بدون نیاز به پوشیدن ماسک تأمین می‌کنند.

قایق Platypus Swordfish در دو مدل تمام الکتریکی یا هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد. مدل تمام الکتریکی به دو موتور ۵۰۰ کیلووات و باتری‌های ۴۰۰ وات ساعتی مجهز شده است که حداکثر سرعت ۷۴ کیلومتر بر ساعت و کروز ۳۳ کیلومتر بر ساعت را به ارمغان می‌آورند. شعاع حرکتی این مدل با سرعت ثابت ۱۳ کیلومتر بر ساعت حدوداً ۲۱۳ کیلومتر در هر شارژ اعلام شده است.

مدل هیبریدی این قایق به دو موتور بنزینی هشت سیلندر V شکل که هر کدام قادر به تولید ۹۰۰ اسب بخار هستند و همچنین دو موتور برقی ۸۰ کیلوواتی مجهز شده است. این مدل دستیابی به نهایت سرعت ۹۲ کیلومتر بر ساعت را امکان پذیر کرده و شعاع حرکتی آن بسیار بیشتر از مدل تمام برقی اعلام شده است.

به گفته سازنده قایق Platypus Swordfish از ساختار چند قسمتی و تنه‌های لایه‌ای با هسته چوبی برخوردار است که یک سواری بسیار مطلوب را به ارمغان می‌آورند. دیزاین این قایق در همکاری با شرکتی به نام L2 Concepts انجام شده و بسته به نوع زاویه نگاه، ماشین سیتروئن SM مدل ۱۹۷۰ و هواپیمای پنهان کار را در ذهن بیننده تداعی می‌کند.

شرکت Platypus اطلاعاتی در مورد مجهز شدن این قایق به دوربین برای مسیریابی بهتر در زیر آب، نوع سیستم اکسیژن رسانی، سیستم‌های ایمنی و غیره اطلاعاتی منتشر نکرده است.

به گفته سازنده تولید قایق Platypus Swordfish از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد و از حالا مشتریانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایالات متحده برای خرید آن تمایل نشان داده اند.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا