نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت موتورهای هیبریدی دوگانه هیدروژنی و الکتریکی

شرکت جگوار، لندروور در حال اجرای یک پروژه بسیار بزرگ است که می‌توان آن را نقطه عطفی در ساخت موتورهای خودرو محسوب کرد. بر این اساس هم اکنون بیش از یک و نیم میلیون موتور موسوم به اینجنیوم (Ingenium) که برای خودرو استفاده می‌شود در حال تولید در کارخانه‌های این خودرو سازی در انگلستان هستند.

در حال حاضر واحدهای پیشرفته و جدید صنعت در حال رشد خودروهای الکتریکی توسط شرکت جگوار- لندروور تأسیس شده است. مرکز مونتاژ باتری نیز به تازگی توسط این شرکت راه اندازی شده و به زودی موتورهای پیشرفته الکتریکی این کمپانی نیز وارد بازار خواهد شد.

مدیران مرکز توسعه داخلی و تولید این کارخانه، در واحد تولید موتور خود که برای ساخت آن 1 میلیارد پوند هزینه شده است، آرزوهای بزرگی در سر دارند. این خط تولید در وولور همپتون، وست مید لندز مشغول فعالیت است. اولین نمونه از این خانواده موتورها در سال ۲۰۱۵ تولید شد.

این شرکت در ابتدا فقط یک موتور دیزلی چهار سیلندر تولید می‌کرد که نوع چهار سیلندر بنزینی آن در سال 2016 به خط تولید اضافه شد. از آن زمان تاکنون موتورهای بنزینی شش سیلندر مستقیم نیز توسط این واحد تولید شده و جایگزین موتور قدیمی V6 فورد شد.

به تازگی یک موتور هیبریدی الکتریکی- دیزلی مستقیم شش سیلندر نیز توسط این کارخانه ساخته شده که در اوایل هفته جاری از آن رونمایی شد. از زمان راه اندازی Jaguar I-Pace، این مرکز در حال مونتاژ واحد خودروهای برقی بوده است.

در حال حاضر سایت وولورهمپتون برای تسهیل روش‌های ساخت موتور الکتریکی و پیشرانه‌های قدرتمند نیز تطبیق یافته است. شرکت جگوار- لندروور در این رابطه اعلام کرد كه همچنان به توسعه فن‌آوری موتور اینجنیوم ادامه خواهد داد. هدف این شرکت، پیشبرد خط تولید مدل موتور الكتریكی خود و ایجاد یک راه حل برای ساخت پیشرانه مبتنی بر سوخت هیدروژن است.

در حال حاضر واحدهای پیشرفته و جدید صنعت در حال رشد خودروهای الکتریکی توسط این شرکت تأسیس شده است. مرکز مونتاژ باتری نیز به تازگی توسط جگوار- لندروور راه اندازی شده و به زودی موتورهای پیشرفته الکتریکی این کمپانی وارد بازار خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های رسمی، یکی از اهداف مهم این مجموعه، ساخت موتورهای هیبریدی دوگانه هیدروژنی و الکتریکی است که می‌تواند تحولی بزرگ در دنیای خودروسازی محسوب شده و علاوه بر تأمین نظر مشتریان خودرو از نظر ایجاد قدرت و توان کافی، منطبق با محیط زیست بوده و هیچ نوع آلاینده ای تولید نکند.

 مترجم: نیروانا محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل