کروم۶۴ بیتی می شود

بر اساس اعلام رسمی گوگل، نسخه‌ی اندروید مرورگر کروم (Google Chrome) قرار است در آینده‌ای نزدیک به اپلیکیشنی ۶۴ بیتی تبدیل شود؛ کاری که عملی‌ شدن آن در سال ۲۰۲۰ در نگاه اول عجیب به‌نظر می‌آید و اهالی مانتین ویو باید آن را زودتر انجام می‌دادند. iOS اپل سیستم‌عاملی کاملا ۶۴ بیتی است و این موضوع برای اپلیکیشن‌های متفرقه (ترد پارتی) موجود در آن هم صدق می‌کند. از ۶۴ بیتی‌ شدن iOS تقریبا سه سال می‌گذرد. با این‌حال توسعه‌ی قابلیت‌های جدید و به‌روزرسانی زیرساخت‌های اندروید گاهی اوقات بسیار بیشتر طول می‌کشد؛ حتی برای اپلیکیشن‌های اصلی (فرست پارتی). 

با همه‌ی این‌ها گوگل به‌مرور زمان در مسیر ۶۴ بیتی کردن اپلیکیشن‌های اندروید قدم برمی‌دارد. بر اساس اعلام این شرکت، پس از مدت‌ها سرانجام کروم اندروید در نسخه‌ی ۸۵ اپلیکیشنی ۶۴ بیتی لقب خواهد گرفت. این نسخه از مرورگر کروم در ماه اوت ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) به‌شکل پایدار برای کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت.

کروم ۸۵ هم‌اکنون ازطریق کانال توسعه‌دهندگان قابل‌تهیه است. همچنین کاربران می‌توانند نسخه‌ی ۸۶ کروم را ازطریق کانال Canary دریافت کنند؛ بدیهی است که کروم ۸۶ نیز ۶۴ بیتی به‌حساب می‌آید. دریافت نسخه‌های توسعه‌دهنده و Canary تنها درصورتی به شما پیشنهاد می‌شود که مشکلی با باگ نداشته باشید. این نسخه‌ها عموما با باگ‌هایی متعدد دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و به درد کاربران عادی نمی‌خورند. 

اگر جزو کاربران عادی هستید، بهتر است یک ماه صبر کنید تا گوگل نسخه‌ی پایدار کروم ۸۵ را به‌صورت عمومی در دسترس قرار دهد. در این نسخه خواهید توانست به‌طور کامل از مزیت‌های ۶۴ بیتی شدن اپلیکیشن بهره ببرید. اگر برای‌تان سؤال است که ۶۴ بیتی شدن اپلیکیشن به‌هنگام استفاده‌ی روزمره چه تغییراتی ایجاد می‌کند بهتر است بدانید این تغییر پتانسیل لازم را برای بالاتر بردن سرعت کروم دارد؛ البته این افزایش سرعت آن‌چنان زیاد نخواهد بود.

رسانه‌ اندروید پلیس در همین راستا کروم ۸۳ (۳۲ بیتی) و کروم ۸۵ (۶۴ بیتی) را موردآزمایش قرار داده است تا به تفاوت‌های آن‌ها به‌هنگام عملکرد روزمره پی ببرد. نسخه‌ ۸۵ مرورگر کروم در بنچمارک Octane 2.0 موفق‌به کسب امتیاز ۱۶٬۷۸۵ شد؛ امتیاز کسب‌شده توسط نسخه‌ی ۸۳ در همین بنچمارک، ۱۵٬۵۱۵ بوده است.

اعداد یادشده در نگاه اول تفاوت چشم‌گیری با هم ندارند، اما در هر صورت بهبود سرعت کروم اتفاق مثبتی به‌حساب می‌آید. گوگل در اطلاعیه‌ای رسمی به توسعه‌دهندگان اعلام کرده که تمامی اپلیکیشن‌های فروشگاه پلی استور باید تا تاریخ ۱ اوت ۲۰۲۱ (۱۰ مرداد ۱۴۰۰ شمسی) به‌حالت ۶۴ بیتی دربیایند. ۶۴ بیتی شدن کروم بخشی از تلاش‌های گوگل در همین راستا است.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا