نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تمدید ماموریت روزتا تا 9 ماه آینده

به گزارش ایسنا , ماموریت فضاپیمای روزتا که در مدار دنباله‌دار67P در فاصله‌ بیش از 289 میلیون کیلومتری زمین قرار دارد، تا سپتامبر 2016 تمدید شد.

سازمان فضایی اروپا در مورد این تصمیم توضیحاتی منتشر نکرده، اما کارشناسان فضایی معتقدند که این تصمیم برای بازیابی فعالیت این فضاپیما برای ارسال اطلاعات حیاتی پس از شکست در پروژه قبلی اتخاذ شده است.

متخصصان سازمان فضایی اروپا در مورد اهمیت این ماموریت اظهار کردند: دنباله‌دارها شبیه به فسیل‌های بین سیاره‌ای هستند. اکثر آنها کاملا دست نخورده باقی مانده‌اند و اطلاعات بسیار مهمی در مورد حیات و روزهای نخست منظومه شمسی در خود نگه داشته‌اند.

پروفسور مت تیلور، مسئول پروژه روزتا در مورد ماموریت جدید این فضانورد گفت: ما هم‌اکنون نیز قادر به رصد کاهش فعالیت روزتا با فاصله گرفتن دنباله‌دار از خورشید هستیم. اما می‌توان از این فرصت برای کاهش فاصله از سطح دنباله‌دار استفاده و اطلاعات بیشتری را دریافت کرد.

وی افزود: با مقایسه اطلاعات دوره قبل و فعالیت کنونی فضاپیما می‌توان از تغییرات دوره زندگی دنباله‌دار 67P آگاه شد.

در واقع اگر روزتا از شرایط سخت ناشی از توده‌های خاک و تبخیر یخ موجود در این دنباله‌دار نجات پیدا کند، می‌تواند اطلاعات بسیار مهمی در مورد هسته این دنباله‌دار برای زمین ارسال کند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل