سند نقشه راه فناوری تعمیرو نگهداری هواپیما تصویب می شود

 کیهان آقایی در این زمینه گفت: کمیته تعمیرو نگهداری ستاد، وظایف مختلفی مانند راه اندازی مراکز MRO (مراکز اورهال هواپیما) در کشور، بررسی وضعیت بازار MRO در منطقه و جهان، وضعیت و تدوین نقشه راه و اجرایی سازی آن را دارد.

وی افزود: تصویب سند نقشه راه فناوری و تعمیر و نگهداری هواپیما در کشور، برگزاری جلسات هم اندیشی با مسوولان ارشد خطوط هوایی موجود درکشور، بررسی نیازهای خطوط هوایی، یکپارچه سازی مراکز متعدد تعمیر و نگهداری هواپیماها، دسته بندی مراکز تعمیراتی بر اساس پیکر بندی هواپیما ودر نهایت بهره گیری از تمامی امکانات داخلی و رفع نیاز از ارسال هواپیماها به مراکز خارجی برای اورهال یا هر خدمت دیگراز جمله برنامه هایی است که در دستور کار کمیته تعمیرو نگهداری در سال جاری قرار داده شده است.
آقایی، درخصوص نقش کمیته تعمیر ونگهداری درتوسعه صنعت هوایی گفت: توسعه صنعت هوایی کشور بدون ارتباط با صاحبان این تکنولوژی روند بسیار کندی دارد و با مشکلات و چالش های زیادی مواجه خواهد بود و علت عدم رشد مورد انتظار در 30 سال گذشته نیز همین عدم ارتباط بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به پروژه ملی ساخت هواپیمای جت 100 تا 150 نفره، کمیته تعمیرو نگهداری نیز در خصوص برنامه ریزی در جهت ایجاد زیرساخت و انجام تعمیرات دوره ای و اورهال این هواپیما برنامه ریزی های لازم را انجام می دهد .

آقایی افزود: : با توجه به زیرساخت های موجود و نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص و رشد چشمگیر دانشجویان رشته تعمیر و نگهداری هواپیما در کشور و تجهیزات و ابزارهای مخصوص، دانش لازم برای پیشرفت صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما در کشورموجود است.
وی بیان کرد: درحال حاضرمی توان گفت هرهواپیمای جدیدی که درآینده خریداری شود به شرط آموزش تخصصی آن هواپیما ودریافت مدارک درداخل کشور، تعمیر، نگهداری و اورهال در داخل کشور خواهد شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا