خطرناک ترین مکان در تاریخ جهان پیدا شد

کارشناسان دانشگاه Detroit Mercy، دانشگاه Portsmouth و دیگر گروه‌های تحقیقاتی  در بررسی‌های خود، در شمال آفریقا  فسیل‌هایی را از Kem Kem، منطقه‌ای در صحرای آفریقا در شرق مراکش پیدا کردند . هدف آن‌ها کشف و فاش کردن یک واقعیت واقعاً خطرناک بود. فسیل‌ها قطعاً متعلق به بیش از ۱۰۰ میلیون سال پیش می‌باشد.

این تیم بر اساس تحقیقات موجود، به دنبال نمونه‌هایی از موزه‌های سراسر جهان بودند و همچنین توجهشان به بازدید از مکان‌های مختلف معطوف شده بود. درنهایت، به یک تصویر از خطرناک‌ترین منطقه جهان نقاشی شده که به دورانی از آفریقا برمی‌گردد، رسیدند . همان‌طور که دکتر نزار ابراهیم از دیترویت می‌گوید، منطقه "Kem Kem" در محلی واقع‌شده است که رسیدن به آنجا چندان طول نمی‌کشد.

همچنین به وجود "یک رودخانه گسترده" در این منطقه اشاره شده که شکارچیان موجود در آن به روش‌های متنوع‌تری نسبت به انسان‌های عادی تغذیه می‌کردند. خزندگان و ماهی‌های وحشی نیز در این منطقه وجود داشتند.

به نظر می‌رسد که این منطقه واقعاً به زندگی و شرایط موجود در پارک ژوراسیک شباهت داد. این ناحیه منحصربه‌فرد اما مرگبار بوده است! بقایای سه نوع موجود که از بزرگ‌ترین شکارچیان دنیا هستند در اطراف Kem Kem پیدا شدند.

فیلم هیولا زندگی واقعی این منطقه را به تصویر می‌کشد که در آن شاهد کارکارودونتوزاروس که دایناسوری با دندان‌های تیز و طول 8 متر و بسیار وحشتناک است، هستیم. حداکثر سرعت این حیوان 20 مایل در ساعت است. اگر طعمه بی‌احتیاطی کند با یک دلتادروموس نیز رودررو می‌شود که سرعت آن بسیار بیشتر است و وزن آن تقریباً بیش از یک ‌تن   (یا 1050 کیلوگرم) است. اگر کسی با این حیوانات مواجه شود در معرض خطر بزرگی قرار می‌گیرید، هرگز فکر نکنید که می‌توانید از شر چنگال‌های این حیوانات شرور خلاص شوید.

Pterosaurs (خزندگان پرنده مانند) – که جدا از دایناسورها طبقه‌بندی می‌شوند – توسط علم IFL به‌عنوان " تمساح‌های پرنده غول‌پیکر" توصیف می‌شوند. این موجودات اگر یک وعده ‌غذای زنده می‌خواستند به‌راحتی با شیرجه زدن به رودخانه غذایشان را شکار می‌کردند.

ثابت‌شده که مطالعه‎ی خطرناک‌ترین مکان در تاریخ جهان، به دیرینه شناسان و دیگر محققان کمک می‌کند چشم‌انداز آفریقا را از طریق یک دیدگاه جدید نگریسته و به کشف آن بپردازند. این نکته، اهمیت یافته‌های این تیم تحقیقاتی را نشان می‌دهد و به همین خاطر، این تیم تغییر نام پیدا کرد . افتخار کشف آن مکان که اولین بار با عنوان  Kem Kem  نامیده شد ، اکنون به تیم Kem Kem تعلق دارد.

اخیراً، با توجه به کشف این منطقه، بیشتر از دایناسورها، باید از انسان‌ها ترسید . Alert در مجله علمی می‌نویسد: «وجود این سایت که از مدت‌ها قبل شناخته‌ شده است، نه‌تنها برای دیرینه شناسان، بلکه برای غارتگران تجاری فسیل خبر خوبی محسوب می‌شود!» این واقعیت غم‌انگیز بدان معنی است که "بقایای غارت‌شده بسیاری از این دایناسورها، خزندگان و سایر موجودات باستانی اکنون در مجموعه‌های خصوصی در سراسر جهان پراکنده‌شده‌اند."

مطالعه اولین و خطرناک‌ترین مکان در تاریخ در سال ۱۹۳۶ انجام‌شده. تقریباً یک قرن طول کشید، اما این آخرین اخبار بسیار امیدوارکننده است. زیرا این مطالعه نه‌تنها محققان را هیجان‌زده می‌کند، بلکه به آن‌ها بینشی می‌دهد که بدانند موجودات مختلف چگونه در طول حیات‌وحش زندگی می‌کردند و همچنین تاریخ باستانی را به بهترین شکل به تصویر می‌کشد.