بررسی ارتباط بیماری های شناختی و دیابت

تا به حال بیماری دیابت یا مرض قند به عنوان یک بیماری همه گیر در سراسر جهان بارها مورد بررسی قرار گرفته است و نمی توان انتظار داشت که این بیماری برای کسی ناشناخته باقی مانده باشد ولی تمامی تحقیقات، این بیماری را به صورت مستقیم مورد بررسی قرار داده اند و به عوامل محیطی در ابتلا به دیابت بی توجه بوده اند.

در تحقیقات جدیدی که توسط محققان بیمارستان هوشاشان در شهر شانگهای انجام شده است، مسائل و عنصرهای جدیدی در مطالعه این بیماری مورد توجه قرار گرفته اند. در این تحقیقات تلاش بر این بود که کشف شود که آیا این بیماری می تواند با فرهنگ زندگی فرد و محیط زندگی فرد ارتباط مستقیم داشته باشد یاخیر.

در این آزمایش دو مرکز تحقیقاتی مشابه با یکدیگر در دو شهر مختلف مورد بررسی قرار گرفتند که یکی از این دو مرکز در ایالات متحده و دیگری در شانگهای قرار داشت. این دو مرکز درمانی از روش های مشابهی برای درمان استفاده می کنند و در طول این تحقیقات میزان ابتلای افراد بر اساس سن، فرهنگ و محیط زندگی آنها به عنوان سه عامل موثر در تحقیقات درنظر گرفته شد.

در طول این تحقیقات مشخص شد که نوع تغذیه، شرایط زبانی و موارد دیگری نمی توانند بر روی جمعیت مبتلا به این بیماری تاثیرگذار باشند. همچنین نوع بیماری های شناختی برای این بیماری ها تاثیری نخواهند گذاشت و تقریبا ابتلا به بیماری دیابت به صورت کاملا مجزا از فرهنگ خاص در هر دو کشور آمریکا و چین، در حد یکسانی مشاهده می شد.

همچنین بیماری های شناختی و روانی بر روی ابتلا به دیابت موثر هستند ولی نوع این بیماری ها در شرایط و فرهنگ های مختلف نمی تواند تاثیری بر روی میزان ریسک ابتلا به دیابت داشته باشد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا