شاخص بورس در بازار امروز رشد کرد

براساس معاملات امروز بیش از ۱۰ میلیارد و ۱۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۲ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۷۰۳ واحد افزایش به ۳۲۰ هزار و ۹۹۰  واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۷۸۹  واحد رشد به ۲۱۲ هزار و ۴۱۹ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۴ هزار و ۱۰۵  واحد و شاخص بازار دوم ۳۰ هزار و ۱۹۶ واحد افزایش داشتند. علاوه بر این در بین تمامی نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۵۰۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۲۰۶ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۴۵ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۹۷۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۹۱۵ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۸۷۳ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۲۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

 در مقابل نماد سایپا (خساپا) با ۳۳۷ واحد، فرآورده های نسوز پارس (کفپارس) با ۲۷۶ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو(خگستر) با ۲۱۵ واحد، پارس خودرو (خپارس) با ۱۸۲ واحد، پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با ۱۲۴ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۱۵ واحد و پارس مینو (غپینو) با ۱۱۱ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری خوارزمی و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۱۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۷۰۱  میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۱۲۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۱ هزار و ۳۴۴ واحد ثابت ماند.همچنین در این بازار دو میلیارد و ۳۸۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۳۴ هزار و ۵۵  میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، بیمه کوثر (وکوثر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا