فناوری های شناسایی صورت ارتقا می یابد

محققان سلفی های افراد با ماسک های طبی را از شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام جمع آوری کرده اند تا با کمک این اطلاعات  فناوری شناسایی صورت را ارتقا دهند.وب سایت سی نت در گزارشی جدید فاش کرد هزاران سلفی افراد با ماسک را در بسترهای آنلاین کشف کرده شده است. این تصاویر به طور مستقیم از اینستاگرام جمع آوری شده اند.

از این مخازن برای ارتقای فناوری شناسایی صورت و کمک به  شناسایی افرادی بهره گرفته شده که در دوره شیوع ویروس کرونا از ماسک استفاده می کنند.

ماسک قسمت زیادی از صورت فرد را می پوشاند و به نرم افزارهای شناسایی صورت پیشرفته مانند Face ID اپل اجازه نمی دهد اجزای صورت فرد را به درستی ردیابی کنند.

در همین راستا محققان ساخت مخازنی حاوی هزاران سلفی افراد با ماسک را آغاز کرده اند. در هر یک از مخزن ها بین ۱۲۰۰ تا ۵ هزار عکس وجود دارد.

به گفته وفا ابراش مدیر استارت آپ شناسایی صورت Workaround ، تصاویر موجود در مخزن این شرکت بدون رضایت صریح کاربران از حساب کاربری اینستاگرام آنها جمع آوری شده است. به گفته ابراش اگر کاربران تمایلی ندارند از تصاویر آنها در مخازن استفاده شود، می توانند حساب های کاربری خود را در وضعیت  پرایوت قرار دهند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا