عکس خود را به فضا ارسال کنید

ناسا و اسپیس‌ایکس برای جشن کلاس‌های فارغ‌التحصیلی ۲۰۲۰ میلادی، این امکان را برای دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم کردند که عکس‌های خود را به فضا بفرستند.

قرار است عکس‌های آن‌ها در کپسول سرنشین‌دار "دارگون"( Dragon) شرکت "اسپیس‌ ایکس" که به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" خواهد رفت، به فضا ارسال شوند.

ماموریت ارسال کپسول "دراگون" به ایستگاه فضایی بین‌المللی"دمو-۲"(Demo-۲) نام دارد و در تاریخ ۲۷ ماه مه سال جاری (۷ خرداد ماه) انجام خواهد شد.

محل پرتاب کپسول هم مرکز فضایی "کندی" ناسا در فلوریدا انتخاب شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا چهارشنبه ۲۰ ماه مه عکس‌های خود را به وب‌سایت اسپیس ایکس  ارسال کنند.این عکس‌ها به یک تصویر موزاییکی از کره زمین اضافه خواهد شد که از تصویر دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر دنیا تشکیل شده است.

به هنگام پرتاب فضاپیما، این تصویر موزاییکی چاپ خواهد شد و طی ماموریت "دمو-۲" به فضا خواهد رفت.

این فرصت بسیار خوبی برای فارغ‌التحصیلان در تمامی سن‌هاست. از کودکان فارغ شده از مهد گرفته تا کالج. تا موفقیت خود در پایان سال تحصیلی را به طرز ویژه‌تری جشن بگیرند.

در حاضر تمامی جشن‌های پایان سال تحصیلی در سراسر دنیا به دلیل شیوع "کروناویروس" لغو شده است.

آخرین باری که فضانوردان آمریکایی توسط فضاپیمای آمریکایی به فضا رفتند در آخرین ماموریت شاتل در سال ۲۰۱۱ بود و از آن سال تاکنون توسط فضاپیمای روسی "سایوز" به فضا می‌رفتند. حال به گفته ناسا برای نخستین بار از زمان آخرین ماموریت شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱، فضانوردان مجددا با پرتاب یک موشک و فضاپیمای آمریکایی از خاک آمریکا به فضا خواهند رفت.

با ماموریت سرنشین‌دار "دمو-۲"، اولین ماموریت سرنشین‌دار ناسا از خاک آمریکا پس از سال ۲۰۱۱ میلادی انجام خواهد شد و روز بزرگی را در تاریخ پروژه‌های فضایی آمریکا رقم خواهد زد.

در این ماموریت دو تن از فضانوردان ناسا یعنی "داگلاس جی. هارلی"(Douglas G. Hurley) و "روبرت ال. بهنکن"(Robert L. Behnken) به فضا اعزام خواهند شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا