نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

11 محصول مبتنی بر فناوری نانو تاییدیه نانو مقیاس گرفتند

به گزارش ایرنا ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با انتشار گزارشی دراین زمینه اعلام کرد: بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه شده در حوزه نانو، شفافیت بازار محصولات نانو و به تبع آن ارتقای کیفی این محصولات، افزایش اعتماد مصرف کنندگان و توسعه بازار مواد و محصولات نانو را دربردارد.

موسسه خدمات فناوری تا بازار، ستاد توسعه فناوری نانو به منظور ارزیابی محصولات و مواد عرضه شده در حوزه فناوری نانو، اقدام به ایجاد واحد بازرسی و بررسی مواد و محصولات کرد. این واحد از سال 1386 وظیفه بررسی و اعطای گواهینامه نانومقیاس و نظارت بر ثبات مقیاس و خواص محصولاتی راکه گواهی نانومقیاس دریافت کرده اند، برعهده دارد.

مواد و محصولاتی در حوزه فناوری نانو قرار می گیرند و به آنها تاییدیه نانومقیاس اعطا می شود که مطابق با استاندارد ملی 12098 و استانداردهای بین المللی (ISO/TS 27687) در فرایند بازرسی، مواردی از قبیل مقیاس بین یک تا 100 نانومتر، مهندسی بودن فرآیند تولید و بهبود خواص نسبت به محصول مشابه (نمونه شاهد بدون استفاده از نانوفناوری) را دارا باشند.

همچنین گواهینامه نانومقیاس به محصولاتی اعطا می شود که تولیدکننده آن علاوه بر رعایت الزامات فنی اشاره شده، سایر الزامات تولیدی و تجاری مندرج در آیین نامه های موسسه از جمله پروانه ساخت یا بهره برداری، واحد کنترل کیفیت فعال و حضور کارشناس نانو در شرکت را رعایت و قرارداد اعطای گواهینامه نانومقیاس را امضا کنند.

به محصولاتی که تولیدکننده آن تنها الزامات فنی محصول را برآورده است، گواهینامه آزمایشی نانومقیاس اعطا می شود.

گواهینامه نانومقیاس با اعتبار یک ساله صادر می شود و قابل تمدید است، همچنین در طول مدت اعتبار برای اطمینان از ثبات مقیاس و خواص محصول تولیدکننده، بازرسی های دوره ای از شرکت صورت می گیرد.

اعتبار گواهینامه آزمایشی نانومقیاس نیز 18 ماه است که در صورت توسعه محصول به سمت تولید صنعتی، برای یک دوره نیز قابل تمدید است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل