آغاز نام نویسی مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه هیبریدی

به گزارش ایرنا دکتریدالله سبوحی دبیرستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: نام نویسی وارسال طرح ها برای مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه هیبریدی تا تاریخ 20 شهریورماه سال جاری ادامه دارد. 

وی بیان کرد: دوچرخه هیبریدی ساخته شده باید دارای مشخصات و شرایطی ازجمله ایمنی دستگاه، قابلیت استفاده در خیابان های شیب دار با توجه به محدودیت ها و قابلیت های آن وتهیه دفترچه طراحی دستگاه، به همراه برآورد هزینه و جزئیات اجرایی باشد. 

سبوحی اظهارکرد: توجه به نیازهایی از قبیل پارک، توقف، وزن حداکثرتا 30 کیلوگرم دوچرخه و سیستم هیبرید ، قابلیت بالا رفتن از شیب حداقل 15 درجه و اندازه 26 دوچرخه از دیگر شرایط لازم برایشرکت این دوچرخه در مسابقه است. 

به گفته وی ، مراحل مسابقه شامل اندازه گیری حداکثر سرعت، پیمودن مسیر با سطوح شیب دار و مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ برگزار خواهد شد. 

سبوحی گفت: برگزاری مسابقات و انتخاب طرح های برتر از اول تا 10 مهرماه سال جاری برگزار می شود و دوره ساخت دوچرخه هیبریدی نیز از 30 مهرماه تا پایان آذر ماه سال جاری انجام خواهد شد. 

دبیرستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی یادآورشد: شرکت در مدرسه تابستانی انرژی، عضویت افتخاری مرکز نوآوری و توسعه فناوری ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست ، استفاده از تسهیلات ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی برای توسعه فناوری ازجمله جوایز گروه های برتر در این مسابقه است. 

وی ادامه داد : مرکز نوآوری وتوسعه فناوری بهینه سازی انرژی ومحیط زیست به عنوان زیرمجموعه ستاد بهینه سازی انرژی ومحیط زیست معاونت علمی، برای ایجاد بستر خلاقیت و نوآوری درزمینه انرژی و محیط زیست و توانمند سازی هسته های پژوهشی در جهت توسعه و تولید محصول تجاری، اقدام به برگزاری مسابقات دانشجویی در حوزه حمل ونقل کرده است تا در این مسابقات، دانشجویان با تشکیل گروه های دانشجویی در راستای بهینه سازی مصرف انرژی و در جهت کاهش آلایندگی زیست محیطی به رقابت بپردازند. 

سبوحی گفت: دربرگزاری این مسابقه، گروه های دانشجویی شرکت کننده می توانند طرح پیشنهادی خود را ارسال و مرکز پس ازبررسی اولیه طرح ها و انجام داوری طرح های منتخب را اعلام کند، گروه های منتخب، کار ساخت نمونه صنعتی طرح خود را دریک فرصت سه ماهه آغازمی کنند و این مرکز نیز طی این فرصت سه ماهه، خدماتی نظیرمشاورهادی و راهنما، مکان اداری، رایانه، تأمین تجهیزات و قطعات ضروری را برعهده خواهد گرفت. بعد از گذشت این دوره، زمان نمایش و ارائه دستاوردها برای جلب سرمایه گذاران اعلام خواهد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا