برترین دست مصنوعی جهان ساخته شد

جدیدترین دست مصنوعی که نزدیک ترین شکل به دست واقعی است، این بانوی انگلیسی را قادر ساخته که برای اولین بار دوچرخه سواری کند.

نیکی آشول 29 ساله کسی است که بدون دست راست متولد شده است و در گذشته از پروتز های زیبایی که قادر به حرکت نبودند و فقط جنبه تزئینی داشتتند به جای دست راست استفاده می کرد. ولی در حال حاضر دستی کامل از لحاظ آناتومی به کمک پروتز در اختیار نیکی قرار داده شده که به گفته شرکت سازنده، سطح بی نظیری از دقت و حرکات طبیعی در آن قرار داده شده است.

این دست وزنی برابر با یک بسته شکلات دارد و ابعاد آن مخصوصا برای بانوان و  نوجوانان طراحی شده است. استفاده از قطعات بسیار ریز و دقیق همانند بافت اسکلتی دست واقعی، این ابزار را قادر ساخته است که بیشتر حرکات طبیعی دست را انجام دهد.

آشول با استفاده از این ابزار می تواند فعالیت های روزمره خود را همانند دیگر انسان ها انجام دهد کارهایی مانند غذا خوردن، باز کردن کیف و حمل کردن وسایل.

مدیر تولید این دست مصنوعی می گوید: زمانی که شروع به ساخت دست مصنوعی در ابعاد کوچک کردم، احساس عجیبی برای به سرانجام رساندن کار و اضافه کردن جزئیات بیشتر به طرح داشتم و ساخت این دست به یکی از دغدغه های زندگی من تبدیل شده بود. ساختن دستی که بتواند کارهای روزمره و حرکات طبیعی را انجام دهد برای من بسیار شگفت انگیز بود.  

تد ویرلی Ted Varley، مدیر بخش فنی پروژه نیز می گوید: هم اکنون این دست برای بانوان و نوجوانان طراحی شده است ولی در برنامه های آینده قرار است با استفاده از فناوری های پیشرفته تر و پیچیده، دست های دیگر با قابلیت های بیشتر تولید کنیم.

استفاده از آناتومی کامل اسکلت دست انسان با تمام پیچیدگی ها برای اولین بار  است که در ساخت دست مصنوعی استفاده می شود وهدف از استفاده از این آناتومی دستیابی به عملکردی طبیعی است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا