نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نمایشگاه بین المللی تکنولوژی های برتر در چین

نمایشگاه بین المللی تکنولوژی های برتر در شهر شن ژن در جنوب کشور چین از روز جمعه آغاز به کار کرده و به مدت یک هفته به فعالیت خود ادامه خواهد داد . این شهر از بخش های ایالت گواندونگ Guangdong محسوب می شود . در این نمایشگاه بسیاری از تکنولوژی ها و فناوری های برتر از سراسر دنیا برای نخستین بار به نمایش گذاشته می شوند .

گفتنی است در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ، نیل گرشنفلد Neil Gershenfeld مدیر مرکز اتم و ذرات در موسسه تکنولوژی ماساچوست از ایالات متحده آمریکا Center for Bits and Atoms of Massachusetts Institute of Technology of the United States  به عنوان سخنران ویژه مراسم ، توضیحاتی درباره تکنولوژی های برتر ارائه داده و سپس دیل داوتری Dale Dougherty بنیانگذار مجله علمی magazine Make نیز سخنرانی کرد .

در این نمایشگاه تکنولوژی ها و اختراعات و تجهیزات پیشرفته ای که حاصل زحمات تیم های مختلف پژوهشی در سراسر دنیا است ، برای عموم مردم به بازدید گذاشته شد . از مهمترین این تکنولوژی ها می توان به  ربات های اسکلتی پوشیدنی اشاره کرد که توسط یک تیم ژاپنی ارائه شده است و در ان کاربر ربات در داخل آن قرار گرفته و به کنترل ربات بزرگی که به شکل بدن انسان طراحی شده است ، می پردازد . در بخش دیگری از این نمایشگاه ، پژوهشگران با استفاده از الکتریسیته موجود در میوه ها و سبزیجات ، اقدام به ساخت دستگاه موسیقی ویژه ای کرده اند .

یکی دیگر از تکنولوژی های برتر معرفی شده در این نمایشگاه که مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفت ، کوله پشتی ویژه ای است که توسط دانشمندی جوان به نام لیانگ یی بینگ Liang Yibing طراحی شده و قادر به تصفیه هوا برای کاربر خود است . از این کوله پشتی می توان در شهرهای شلوغ و مناطق آلوده استفاده کرد .

شرکت یو فاکتوری Ufactory نیز در این نمایشگاه تکنولوژی جدیدی با نام Uarm ارائه کرده است که در آن کاربران می توانند با استفاده از سنسورهای کنترل حرکتی ، به جا به جائی اشیا کوچک بپردازند .

بازدید کنندگان این نمایشگاه همچنین شاهد استفاده هر چه بیشتر از تکنولوژی های جدید مانند پرینتر های سه بعدی هستند . در همین راستا شرکت Exiii اقدام به طراحی یک دست و بازوی مصنوعی هوشمند کرده است که از طریق پرینترهای سه بعدی ساخته شده است .  

لازم به توضیح است که در حاشیه این نمایشگاه ، هواپیماهای بدون سرنشین ، ربات هوشمند نقاش ، نمایشگر سه بعدی اجرام فضائی که توسط نرم افزار AMATERAS Dome Player  طراحی شده  نیز به نمایش گذاشته شده است .

از دیگر تکنولوژی های ویژه حاضر در این نمایشگاه می توان به خودروهای بسیار کم مصرف ، راکت های مورد استفاده در هواشناسی ، ربات های فوتبالیست و ماشین های هوشمند بدون راننده اشاره کرد .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل