حمل بارهای ۱۰ کیلویی با اسکلت روباتیک

در سالهای اخیر نسخه های مختلفی از اسکلتهای روباتیکی ارایه شده که معمولا محدود به آزمایشگاهها، امور نظامی و نهایتا کمک به بازتوانی معلولان می شود. با این حال همواره اینگونه تصور می شود که این فناوری جدید ظرفیت بالایی در به کارگیری در توسعه صنایع به ویژه در بخش جابجایی اجسام سنگین دارد.

به تازگی گروهی از محققان در اشتوتگارت آلمان در قالب پروژه ای موسوم به Robo-Mate اسکلت روباتیکی جدیدی ارایه کرده اند که مختص به کارگیری در صنایع بوده و به کارگران این امکان را می دهد تا بارهایی به وزن ۱۰ کیلوگرم را درحالی بلند کرده و جابجا کنند گویی تنها یک کیلوگرم بار در دست دارند!

این فناوری کاربردی درحالی ارایه شده که تخمین زده می شود تنها در سراسر اتحادیه اروپا سالانه ۴۴ میلیون کارگر دچار ضایعات استخوانی و اسکلتی ناشی از جابجایی اجسام سنگین می شوند. حتی گفته می شود در برخی صنایع، یک کارگر روزانه تا ۱۰ تن بار جابجا می کند!

پروژه Robo-Mate از سال ۲۰۱۳ و در قالب کنسرسیومی متشکل از ۱۲ شرکت و انستیتوی تحقیقاتی در ۷ کشور اروپایی آغاز شد. ایده اصلی در این پروژه طراحی سیستم روباتیکی سبکی بوده که مانند یک چارچوب حمایتی و تقویت کننده به کمک کارگران آمده و به آنها در جابجایی اجسام سنگین یاری رساند.

این فناوری جدید دارای مدلهای مختلفی جهت حفاظت از بازوها، میان تنه و پاهاست.به گزارش مهر ، مغز همه کاره این فناوری نوین نرم افزاری است که میزان فشار وارد آمده به قسمتهای مختلف بدن را ارزیابی و بر اساس آن سطح عملکرد اسکلت روباتیکی را تنظیم می نماید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا