چاقی، متهم اصلی شرایط فعلی کیم جونگ اون

طی روزهای اخیر شایعات زیادی پیرامون سلامتی رهبر کره شمالی کیم جونگ اون شکل‌گرفته و به دلیل شرایط خاص سیاسی این کشور، هیچ‌کس هنوز دقیقاً نمی‌داند وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی به چه صورت است؟

تداوم این شرایط موجب شده است تا نظران مختلفی از سوی مقامات سیاسی و غیرسیاسی جهان نسبت به‌سلامتی وی اظهار شود. برخی رسانه‌ها خبر از درگذشت این رهبر جوان داده و برخی می‌گویند وی زنده و سالم است.

برای نمونه مون چونگ این (Moon Chung-in)، مشاور عالی سیاست خارجی رئیس‌جمهور کره جنوبی، در این رابطه گفت که کیم جونگ اون زنده و سالم است و از ماه آوریل در منطقه وونسان (Wonsan) اقامت داشته است.

به‌تازگی گزارش‌های متعددی منتشرشده است که ادعا می‌کنند رهبر کره شمالی پس از انجام عمل جراحی قلب، در حالت زندگی نباتی قرار دارد و اخبار تائید نشده دیگری اظهار داشته‌اند که وی تحت جراحی قلب قرارگرفته و به دلیل لرزش ناشی از استرس زیاد پزشک جراح که قصد قرار دادن استنت قلبی برای وی را داشته، دچار آسیب جدی شده است.

از سوی دیگر به‌تازگی گزارش‌های متعددی منتشرشده است که ادعا می‌کنند رهبر کره شمالی پس از انجام عمل جراحی قلب، در حالت زندگی نباتی قرار دارد و اخبار تائید نشده دیگری اظهار داشته‌اند که وی تحت جراحی قلب قرارگرفته و به دلیل لرزش ناشی از استرس زیاد پزشک جراح که قصد قرار دادن استنت قلبی برای وی را داشته، دچار آسیب جدی شده است.

تردیدها درباره شرایط سلامتی کیم جونگ اون از 15 آپریل پس‌ازاینکه او در مراسم صد و هشتمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، پدربزرگ خود و بنیان‌گذار کره شمالی حاضر نشد، افزایش‌یافته و غیبت وی در روز تأسیس ارتش و نیروی نظامی کره شمالی موجب شد بسیاری از کارشناسان احتمال شرایط وخیم سلامتی یا مرگ وی را مطرح کنند.

برخی از گزارش‌های رسانه‌ای تأیید نشده ادعا كردند كه كیم جونگ اون در زمان حضور در منطقه‌ای ییلاقی واقع در حومه شهر، بی‌هوش شده و به بیمارستان منتقل شد؛ بنابراین گزارش‌ها، رهبر این کشور کمونیستی در 12 آپریل تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت.

وی طبق روال این عمل جراحی را برای قرار دادن استنت انجام داد اما یک اشتباه انسانی موجب بروز مشکل در جراحی شد زیرا جراح متصدی این عمل، وحشت‌زده بوده و دستان وی به‌شدت می‌لرزید.

به اعتقاد کارشناسان، کیم اضافه‌وزن زیادی داشته و سابقه بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی را دارد. در حال حاضر این سؤال به‌طورجدی مطرح است که آیا ممکن است چاقی عامل نارسایی قلبی وی باشد؟

 

 

 

 

 

 

 

بررسی و مقایسه تصاویر رسمی منتشرشده از رهبر کره شمالی نشان می‌دهد وی طی سال‌های اخیر با سرعت زیادی در حال افزایش وزن بوده و مطالعات پزشکی، چاقی را با بسیاری از مشکلات جدی سلامتی، یعنی بیماری‌های قلبی مرتبط می‌داند.

چاقی می‌تواند باعث افزایش سطح کلسترول و تری گلیسیرید شود. اضافه‌وزن زیاد همچنین می‌تواند کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا همان کلسترول خوب را کاهش دهد. این ماده به حذف کلسترول بد از بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

شواهد امر نشان می‌دهد رهبر جوان کره شمالی با عوارض ناشی از چاقی دست‌وپنجه نرم می‌کرده و از سوی دیگر چاقی می‌تواند باعث افزایش فشارخون شود.

این امر به دلیل این است که افراد چاق برای تأمین اکسیژن و مواد مغذی بدن خود به خون بیشتری احتیاج دارند، به‌این‌ترتیب بدن برای جابجایی این خون، فشار بیشتری را متحمل می‌شود. احتمال داده می‌شود که کیم جونگ اون دارای مشکلات جدی در قلب خود بوده و مطالعات متعددی نشان می‌دهد فشارخون بالا یکی از دلایل اصلی حمله قلبی است که بروز آن در بین افراد چاق شایع‌تر است.

درنهایت باید خاطرنشان کرد که این موارد همگی حدس و گمان‌های علمی بر اساس شواهد و شرایط مرتبط با سلامتی رهبر کره شمالی بوده و هنوز هیچ خبر تائید نشده و قطعی نسبت به شرایط وی منتشرنشده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا