ابزاری برای ایمنی بیشتر دوچرخه سواران

سیناپرس: ایمنی دوچرخه سواران یکی از مهم ترین مواردی است که در سالهای اخیر مورد توجه برخی دولت ها و شرکت ها قرار گرفته است. در این میان، شرکت معروف خودروسازی «ولوو» اطلاعاتی در مورد سامانه جدید خود برای افزایش ایمنی افراد دوچرخه سوار در خیابان ها و جاده ها اعلام کرده است.

برای اینکه دوچرخه سواران بتوانند از این سامانه استفاده کنند، باید نوعی کلاه ایمنی ویژه به سر کرده و نیز یک گوشی همراه هوشمند به همراه داشته باشند. نرم افزار ویژه تلفن همراه، اطلاعات آنی مربوط به موقعیت مکانی فرد دوچرخه سوار را به سرور ابری ویژه ای ارسال می کند. همچنین موقعیت مکانی خودروهایی که از این سیستم استفاده می کنند نیز از طریق سامانه مکان یابی موجود در آنها دریافت می شود.

هر گاه این سامانه تشخیص دهد که یک خودرو بیش از حد به یک دوچرخه سوار نزدیک شده است، پیغامی را به هر دو ارسال می کند. این پیغام از طریق روشن و خاموش شدن چراغی که بر روی کلاه ایمنی قرار دارد و فرد دوچرخه سوار قادر به مشاهده آن است، به او داده می شود. همچنین پیغام هشداری بر روی صفحه نمایشگر موجود در خودرو نقش می بندد. به این ترتیب، هر دو طرف از احتمال بروز تصادف آگاه می شوند.

قرار است جزئیات بیشتری از این فناوری در نمایشگاه CES که به زودی برگزار می شود عرضه شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا