در قرنطینه چاق نشوید

پرخوری در دوران قرنطینه می‌تواند موجب افزایش وزن و به خطر افتادن سلامتی شما شود. به همین دلیل کارشناسان بهداشتی توصیه می‌کنند در طول دوران قرنطینه نسبت به یخچال، کاناپه و تختخواب خود بااحتیاط برخورد کنید.

ازنظر روانی، حضور در خانه همراه با دسترسی آسان به غذا می‌تواند منجر به پرخوری شود. کارشناسان دانشگاه جورجیا در این رابطه اعلام کردند: خانواده‌ای که باید در خانه حضورداشته و کارهای روزمره خانه را انجام دهند، به امور شغلی خود به‌صورت مجازی رسیدگی کرده و فرزندان آن‌ها نیز از خانه به‌صورت مجازی دروس مدرسه را فراگیرند، به‌طور غیرارادی به خوردن غذای بیشتر تمایل پیدا می‌کنند.

اما لاینگ (Emma Laing)، مدیر بخش رژیم‌های غذایی در کالج علوم خانواده گفت: امروزه در نظر داشتن و توجه به حفظ سلامت در منزل، به دغدغه‌ها و وظایف ما افزوده‌شده است. ما باید تلاش کنیم روال عادی زندگی، خوردوخوراک و فعالیت بدنی خود را طی این دوران حفظ کنیم. نوشیدن آب کافی نیز نباید فراموش شود.

ای. برگ (A.Berg)، متخصص تغذیه و سلامت در این رابطه خاطرنشان کرد: علاوه بر تغذیه کافی، فعالیت بدنی برای حفظ قدرت سیستم ایمنی لازم است. فعالیت بدنی برای بهبود سلامت روان نیز مفید است.

به باور پژوهشگران شما باید تلاش کنید با انجام برخی فعالیت‌ها در خانه از افزایش وزن جلوگیری کنید. دکتر تریسی بریگمان (Tracey Brigman) استادیار رشته تغذیه و سلامت دانشگاه جورجیا در این رابطه گفت: حتی اگر سالن‌های ورزشی و باشگاه‌ها بسته باشند، می‌توانید راه‌های دیگری برای فعالیت بدنی و انجام ورزش پیدا کنید.

کارشناسان توصیه می‌کنند با انجام راهکارهایی ساده در خانه، از افزایش وزن خود جلوگیری کنید. پیاده‌روی بدون تماس با دیگران و به‌صورت انفرادی به‌صورت روزانه می‌تواند در افزایش سلامت جسمی و روحی شما مؤثر باشد.

این پیاده‌روی حداقل باید 3 کیلومتر را شامل شود. بالا و پائین رفتن از راه‌پله‌ها، باغبانی و مرتب کردن باغچه یا گلدان‌ها، آشپزی، ورزش و رقص در خانه، کشتی گرفتن و بازی با کودکان، گوش کردن به موسیقی و دیدن فیلم می‌تواند به شما در لاغر شدن و جلوگیری از وسوسه خوردن غذا کمک کند. این روزها فرصت خوبی برای انجام کارهای عقب‌افتاده خانه است و می‌توانید هرروز بخشی از این کارها را انجام دهید. هر فعالیت بدنی مثل مرتب کردن انباری، تمییز کردن پارکینگ یا بیل زدن باغچه می‌تواند نوعی ورزش محسوب شود.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا