نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از ماشین امنیتی ویژه کودکان

در دنیای امروز ما سرعت پیشرفت به اندازه ای بالا رفته است که تقریبا می توان انتظار عرضه هر نوع محصول ویژه ای را برای رده های مختلف سنی داشت و به همین دلیل نیز اسباب‌ بازی های کودکان به صورت دائمی در حال تحول و پیشرفت هستند. یکی از مواردی که در طول دهه اخیر به عنوان یک اسباب بازی محبوب برای کودکان شناخته شده است، ماشین های کنترلی ویژه ای هستند که کودک درون آنها نشسته و به نوعی رانندگی می کند.

این ماشین ها علاوه بر مزایای ویژه ای که به همراه داشته اند، خطر گم شدن کودکان را نیز بیشتر کرده اند ولی به تازگی یکی از مخترعان موفق به ساخت یک ماشین ویژه برای کودکان شده است که علاوه بر امکانات تفریحی مورد نیاز کودک، از نظر امنیتی نیز موجب اطمینان خاطر والدین خواهد شد.

این ماشین عملا مانند یک خودروی واقعی به حرکت ادامه می دهد و از منبع انرژی برق برای حرکت خود استفاده می کند و علاوه بر طراحی ایرودینامیک و رعایت مسائلی مانند وجود ضربه گیر برای عبور از دست اندازها و غیره، سازندگان این دستگاه در آن یک عدد تبلت ویژه را جایگذاری کرده اند که می تواند نقش رابط بین پدر و مادر و دستگاه را ایفا کند.

این تبلت می تواند سرعت دستگاه را محدود کرده، محدوده خاصی از نظر مساحتی را ایجاد کرده و در صورت دور شدن کودک به میزانی خاص، بر روی تلفن همراه هوشمند والدین به آنها هشدار لازم را ارائه کند و یا حتی موجب شود تا بتوان از راه دور دستگاه را خاموش یا روشن کرد. همچنین سیستم موقعیت یاب جهانی موجب خواهد شد تا بتوان در هر شرایطی موقعیت قرار گیری کودک را به راحتی به دست آورد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل